צניחה במכירות הקוטג' ברשתות השיווק

(עדכון) - 66 אלף נרשמו כבר לקבוצה בפייסבוק הקוראת להחרים את הקוטג' ביולי ■ התפתחויות נוספות: שר הפנים ישי קורא לחקירה פלילית על תיאום מוצרי החלב ■ דרעי קורא לשלול תעודת כשרות מחברות העושקות את הציבור ■ וחברי הכנסת בטירוף פופוליסטי

על רקע דיווחים באמצעי התקשורת היום (ה') על עלייה של 25%-30% במכירות הקוטג' - למרות מחאת המחירים וחרם הקוטג' הצפוי בחודש יולי - "גלובס" בדק ומצא כי המכירות כלל לא עלו - ואף ירדו.

בדיקת "גלובס" ברשתות השיווק המהוות 60% משוק המזון בישראל מעלה כי מכירות הקוטג' לא עלו משמעותית, ובחלק מרשתות השיווק חלה ירידה במכירות הקוטג'. גם ברשתות שבהן מסתמנת מגמת עלייה, מדובר בעלייה במכר הכמותי ולא במכר הכספי.

בפילוח הנתונים שהתקבלו ב"גלובס" לגבי שיעורי הירידה או העלייה במכירת הקוטג' לפי כל רשת, נראה כי גם המכירות הכמותיות רשמו עלייה חד-ספרתית בלבד, אם בכלל, וכי כלל המכר הכספי נותר ללא שינוי וייתכן שאף רשם ירידה בשל המבצעים החדים שבהן פתחו רשתות השיווק.

קמעונאים בכירים בענף מעריכים כי מכירות הקוטג' אף רשמו ירידה חדה במינימרקטים הפרטיים המהווים כ-10% מהשוק.

גם ברשת מחסני כמעט חינם, שהורידו את מחיר הקוטג' ל-4.5 שקל, מודים כי המכירות הכספיות לא עלו כלל. "בפדיון הכספי לא עלינו במכירות אלא רק בכמות בגלל הורדת המחיר ל-4.5 שקל", אומר ל"גלובס" עדי צים, מבעלי הרשת.

קמעונאי בשוק אמר ל"גלובס": "ביום שלישי הייתה ירידה של 10%-15%. אתמול ביום רביעי, בהשוואת המכירות רביעי מול רביעי, הייתה ירידה בין 25%-50%, תלוי במותג. המכירות של קוטג' תנובה ירדו ב-33%, מכירות קוטג' שטראוס ירדו בקרוב ל-50% ומכירות קוטג' טרה ירדו ב-25%. הכל חרטא, כל מי שאומר אחרת מקשקש".

קמעונאי אחר אמר ל"גלובס" כי אצלו ברשת נרשמה ירידה חדה של 34% בממוצע במכירות הקוטג'.

המחאה בפייסבוק צוברת תאוצה

בתוך כך, מחאת הצרכנים בפייסבוק תופסת תאוצה: כ-66 אלף איש כבר הצטרפו לקבוצה שנפתחה בפייסבוק, הקוראת להחרים את הקוטג' למשך כל חודש יולי. זאת, לעומת כ-34 אלף איש לפני כיממה.

הקהילה נוסדה ביוזמה של יצחק אלרוב, שהחליט להרים את הכפפה שזרקו מאות טוקבסקיסטים באתר "גלובס" ואשר קראו להתארגן למחאה צרכנית, וזאת בעקבות סדרת הכתבות על יוקר מחירי המזון בישראל.

נזכיר כי ‏מחיר הקוטג' נסק לאחרונה לכמעט 8 שקלים, והוא רק חוליה אחת בשרשרת של מוצרי מזון שמחירם נסק בשל היעדר פיקוח.

"גלובס" החל בבדיקת יוקר מחירי מוצרי המזון בישראל, כולל השוואה מול אירופה ומול ארה"ב, ומצא כי מוצרי המזון בארץ יקרים בעשרות אחוזים מאלה שבמדינות אחרות בעולם המערבי.

■ דעה / דורון אביגד: מכתב לישראלי שקנה היום קוטג'