"שוק דובי - שוקי אירופה יקרסו ב-50% בשנתיים הקרובות"

בריאן וויטמר, אנליסט המתבסס על ניתוח טכני לפי "גלי אליוט": "ב-6 החודשים הקרובים שוקי אירופה יקרסו תחת עול משברי החוב"

"ב-6 החודשים הקרובים שוקי אירופה יקרסו תחת עול משברי החוב. המשברים האלה יגרמו לבורסות ליפול ב-50% ויותר בשנתיים הקרובות", כך אומר היום (ו') בריאן וויטמר, אנליסט אירופאי מחברת Elliott Wave International בראיון ל"דיילי טיקר".

וויטמר מסתמך בתחזית האפוקליפטית שלו על ניתוח לפי "גלי אליוט", תורה מרכזית בניתוח טכני שגורסת שהשוק זז בגלים לפי תבניות מסוימות לאורך ההיסטוריה, ובניתוח נכון של הגלים ניתן לזהות מתי צפויות עליות בשווקים ומתי צפויות מפולות. בראיון ל"דיילי טיקר" הוא מציג את התחזית שלו באשר להתפתחות משבר החוב האירופי, על בסיס ניתוח טכני.

הבורסות באירופה סיימו היום בעליות שערים, ואף הצליחו ברובן לסכם שבוע בתשואה חיובית. לדברי וויטמר, העליות האלה הכשירו את הקרקע לכניסה לשלב הבא של השוק הדובי באירופה.

"מה שצפוי לנו בחודשים הקרובים באירופה זהה למה שראינו בשנות המשבר העולמי ב-2007-2009. לפי הניתוח שלנו אנחנו מזהים דפוסים של שוק דובי ארוך - ממש כפי שראינו במשבר הפיננסי, ואפילו בעוצמה חזקה יותר", אומר וויטמר.

האנליסט מתייחס למשבר האחרון בכלכלת יוון שחובותיה הענקיים מעמידים אותה בפני אפשרות של חדלות פירעון, וצופה כי זו רק ההתחלה. "המשבר יתפשט מהשוליים של אירופה (מדינות כמו יוון, פורטוגל ואירלנד) ללב ליבה של אירופה - אפילו למדינות כמו צרפת וגרמניה".

וויטמר נשאל גם לגבי מרחב האירו כולו, והאם הזעזועים האחרונים יאפשרו לו לשרוד. "גוש האירו במתכונתו הנוכחית לא יצליח לשרוד את המשברים האלה ויתפרק. גם שוק המניות האמריקני לא חסין בפני משברים. רוב האמריקנים סבורים כי המשבר האירופאי לא נוגע להם ולא יכול להשפיע עליהם. ממש לא!", אומר וויטמר. "הדולר האמריקני אומנם ישיג תשואה עודפת על-פני האירו בשנים הקרובות, אך שוקי המניות האמריקניים ממש לא יהיו חסינים".

בשביל להתגונן מפני "האפוקליפסה", הזו וויטמר ממליץ למשקיעים לבסס את השקעותיהם על נכסים בטוחים ואג"ח קצרות, ולדוגמא הוא מציין את הפרנק השוויצרי ואג"ח אירופאיות קצרות טווח.