אורקל תובעת כ-6 מיליארד דולר מגוגל על הפרת פטנטים

טוענת כי פטנטים הקשורים במכשיר האנדרואיד של גוגל מבוססים על שפת ג'אווה - אשר לאורקל בעלות קניין רוחני עליה ■ גוגל בתגובה: "הדרישות של אורקל לא אמינות או ראויות"

אורקל תובעת את גוגל ודורשת ממנה פיצויים כספיים על רקע הפרת פטנטים. על-פי סוכנות הידיעות "רויטרס", ייתכן כי גוגל תשלם לאורקל פיצויים בהיקף שנע בין 1.4 ל-6.1 מיליארד דולר. התביעה נוגעת לכתיבה בשפת ג'אווה לפיתוח מכשיר האנדרואיד של גוגל - כך דווח במרקטווץ'.

אורקל רכשה את יצרנית שפת הג'אווה, סאן, בינואר 2010 - דבר אשר הופך אותה לבעלת הקניין הרוחני על שפת התכנות. באוגוסט 2010 הגישה אורקל תביעה כנגד גוגל, בטענה כי פטנטים וזכויות יוצרים הקשורות במכשיר האנדרואיד מבוססות על שפת ג'אווה, אשר כאמור אורקל רכשה עליה בעלות.

בתהציר שהגישו אורקל לבית המשפט נמסר כי "יש להתייחס לעובדה כי לאורקל נגרמו נזקים בהיקף של מיליארדי דולרים". מנגד, עורכי הדין של גוגל גורסים כי הערכות הנזק של אורקל הן "לא אמינות" ו"לא ראויות".

דובר גוגל מסר בהצהרה כי "המתודולוגיה של אורקל לחישוב הנזקים הפיננסים שנגרמו לה בעקבות המהלך מבוססת על שגיאות משפטיות והערכות שגויות". מנגד, באורקל לא מסרו תגובה רשמית.