מפעילי רשת "קינג ג'ורג'" נעצרו בפרשת התוכנה הפיראטית

אברהם רפאל ואמיר בן-שטרית חשודים כי השתמשו בתוכנה פיראטית שהופצה ע"י איש המחשבים ויטלי שניידרמן, שאיפשרה להם למחוק או לשנות חשבוניות מס לאחר שהונפקו ללקוח

הותר לפרסום: בית המשפט השלום בתל-אביב הורה בשבוע שעבר על שחרורם בערבות של אברהם רפאל ואמיר בן-שטרית, מפעילי רשת מסעדות "קינג ג'ורג'" בתל-אביב ובראשון-לציון, ושל סאלים ולילה גראבלי, מנהלי מסעדת "חצר גולדמן" ביפו, החשודים כי השתמשו בתוכנה פיראטית שהופצה על-ידי איש המחשבים ויטלי שניידרמן, שאיפשרה להם, לפי החשד, למחוק או לשנות חשבוניות מס לאחר שהונפקו ללקוח.

בהתאם לבקשה שהוגשה נגד רפאל ובן-שטרית, עולה כי שניידרמן מכר לשניים את התוכנה הפיראטית, ובמהלך חיפושים שביצעה יחידת מס הכנסה נתפסו מחשבים ברשת המסעדות שמפעילים השניים.

החשודים הכחישו בחקירתם כל מעורבות בפרשה, אך הודו כי איש הקשר שלהם ונותן התמיכה הוא שניידרמן. עוד הודו השניים כי לפני כשנתיים הסבו את תוכנת המחשב הישנה לתוכנת המחשב המשווקת על-ידי שניידרמן.

בהתאם לבקשה שהוגשה בעניינים של בני-הזוג גראבלי, מתברר כי בעקבות מידע מודיעני שהגיע ליחידת החקירות נפתחה חקירה גלויה נגדם, נערכו חיפושים, ונתפסו מחשבים במסעדה. בני-הזוג הכחישו גם הם כל מעורבות בפרשה. לדבריהם, איש הקשר ונותן התמיכה שלהם לתוכנה אינו שניידרמן.

אתמול (א') הותר לפרסום כי בעלי רשת מסעדות "דרבי דג", בהם איש העסקים חזי מגן, בעליה לשעבר של קבוצת הכדורגל בני יהודה, נעצרו אף הם במסגרת פרשת העלמות המס באמצעות מחיקת חשבוניות מהקופה הרושמת.

בית המשפט הורה אתמול על ביטול מעצר-הבית שהוטל על מגן, אלן בנימין רוזן, משה עסיס ובנו אבי, החשודים כי הקטינו את מחזור המכירות של הרשת באמצעות התוכנה. לפי החשד, היקף העלמות המס במקרה שלהם עומד על עשרות מיליוני שקלים.