יוון מתכוננת להפרטת נכסים בהיקף של מיליארדי דולרים

בין הנכסים אותם מתכוונת יוון להפריט: שדות עופה, רכבות, חברות בבעלות ממשלתית ועוד ■ יוון נדרשת לבצע קיצוץ עמוק בתקציב למרות המחאה וההפגנות ברחובות יוון

יוון מתכוונת למכור והפריט נכסי מדינה בהיקף של מיליארדי דולרים כדי לענות לדרישות המלווים הבינלאומיים. בין הנכסים אותם מתכוונת יוון להפריט: שדות עופה, רכבות, חברות בבעלות ממשלתית ועוד, כך מדווח היום (ב') ה-CNN.

שרי האוצר באירופה מעוניינים לחץ את יוון הטובעת בחובותיה אך חוששים שמא יוון לא תנקוט באמצעים הדרושים וביניהם קיצוץ נרחב במשרות המגזר הציבורי וקיצוץ בשעות עבודה ובשכר כדי להוריד את הגירעון הציבורי. יוון נדרשת לבצע קיצוץ עמוק בתקציב למרות המחאה וההפגנות ברחובות יוון.

יוון תצטרך להוכיח את היכולת לה לעמוד בגובה ההלוואה, "על יוון להפריט נכסים בגובה 50 מיליארד אירו (71 מיליארד דולר)", אמר גורם באירופה. יוון מוכנה לנקוט בצעדים כדי לשכנע את אירופה ביכולתה להתמודד עם בעייותיה, אירופה צפויה לקבל את החלטתה לגבי יוון רק באמצע חודש יולי.

נזכיר כי ועדת שרי האוצר של האיחוד כי היא עתידה לפרסם בימים הקרובים את תוצאות המשא ומתן מול ממשלת יוון, בכל הקשור לצעדי הצנע, הקיצוצים וההפרטות בהם צריכה לנקוט הממשלה כתנאי לתוכנית סיוע נוספת.