עיריית ת"א תדון בדחיית הרפורמה בתחבורה הציבורית

השבוע יתחיל קמפיין ההסברה של הרפורמה בהובלת דב נבון, שיתחיל ברדיו ויתרחב לטלוויזיה

עיריית תל-אביב תדון היום (ב') בהצעה לדחות את מועד יישומה של הפעימה השנייה ברפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן - כך נודע ל"גלובס". במסגרת הצעה לסדר היום, יציע חבר המועצה שמוליק מזרחי,לראש העירייה רון חולדאי ולחברי סיעתו לדחות את יישום ההחלטה עד שיילמדו השלכותיה, וישותפו תושבי השכונות.

2,000 דיילי הסברה

הפעימה השנייה אמורה להיכנס לתוקפה ב-1 ביולי, והשבוע יתחיל הקמפיין ההסברתי. דב נבון ישמש כפרזנטור של הרפורמה. הקמפיין, שיתחיל השבוע ברדיו, יתרחב לטלוויזיה בשבוע הבא, ויכלול גם הצבתם של 2,000 דיילים בתחנות הנסיעה 5 ימים לפני ואחרי הפעימה, וחומרי הסברה.

פעימה זו, הנרחבת מבין 3 הפעימות של הרפורמה, זוכה לביקורת בשל חלק מהשלכותיה. בין היתר זוכים לגינוי ביטולם של קווי אוטובוס מסוימים, נגישות מופחתת לאזורים מסוימים משכונות מסוימות (לרבות בתי-חולים), הצורך להחליף אוטובוסים כדי להגיע ליעדים שעד כה התאפשרו בנסיעה בודדת, ומחיר הנסיעה בתל-אביב, שיעלה בשיעור גבוה מעליית המדד.

כך למשל, פנה ל"גלובס" נוסע שסיפר: "הופתעתי לגלות שלט קטן בתחנה המודיע על ביטול כמעט כל הקווים, אך לא מספר אילו קווים יהיו במקום. 10 ימים לפני הרפורמה ואין שילוט שמפרט את קווי הנסיעה החדשים. אני בינתיים הסתדרתי כי יש לי גישה לאינטרנט וכך למדתי על השינויים בעצמי, אבל יהיה בלגן די גדול עם הנוסעים המבוגרים באחד ביולי, וזה עוד מבלי להזכיר את זה שכץ רוצה לסגור את הרכבת באוגוסט".

בתוך כך אישרה היום ועדת הכלכלה בכנסת את הקמתה של ועדת משנה לתחבורה הציבורית בראשותו של ח"כ ישראל אייכלר ובהשתתפותם של חברי הכנסת דני דנון ונחמן שי. "לנגד עיניי עומד הנוסע שיושב בתחנה ומחכה דקות ארוכות לאוטובוס, אם זה בחום הלוהט של הקיץ או בגשמים בחורף", אמר אייכלר.

ביום חמישי שעבר אמר שר התחבורה ל"גלובס" כי אנשי משרדו נפגשו עם הציבור, דבר שבעקבותיו ייושמו מספר שינויים עם צאתה של הפעימה לדרך (שתחל ביום שישי למחרת "הלילה הלבן" בתל-אביב). כמו כן, ציין כי "מקצי שיפורים" ייערכו באמצע יולי וב-20 בספטמבר, לאחר תחילת שנת הלימודים. ואולם, ל"גלובס" נודע כי במפגש עם תושבי העיר בבית ברבור בשבוע שעבר ציין מנכ"ל משרד התחבורה דן הראל כי ניתן לדחות את מועד יישומה של הפעימה רק באמצעות פנייה לבג"ץ או בקשה מצדו של ראש העיר - וזה בדיוק מה שחבר מועצת העיר מזרחי מנסה לעשות.

ממשרד התחבורה לא התקבלה תגובה.