האם אוסמנוב יחטוף את ארסנל מתחת לאף של קרונקי?

אחרי שנראה היה שארסנל בידיים אמריקניות, המיליארדר האוזבקי הגדיל את אחזקותיו בקבוצה ל-29% וזקוק לאחוז אחד בלבד כדי להגיש הצעה לרכישת האחזקות של יתר השותפים

לפני כחודשיים נראה היה שהוכרעה המלחמה על השליטה במועדון הפרמיירליג ארסנל, כאשר איש העסקים האמריקני סטן קרונקי השלים רכישה של 66.1% מהמניות. על-פי ההערכות אז, קרונקי היה בדרך לנצל את חוקי השוק באנגליה לפיהם מי שחוצה רף אחזקות של 30% רשאי להגיש הצעה ולרכוש את יתרת המניות של השותפים.

היום (ב') התברר שהמיליארדר האוזבקי אלישר אוסמנוב עדיין לא ויתר על המאבק. אוסמנוב רכש עוד מניות, ובכך הגדיל את אחזקותיו במועדון ל-29%, ועל פי אותו חוק במידה וישלים רכישה של אחוז נוסף יהיה רשאי אף הוא להגיש הצעה לרכישת יתר המניות ולהשיג שליטה מלאה בקבוצה. כדי לבצע את המהלך רכש אוסמנוב את המניות לפי שווי של 14,000 ליש"ט למניה - מחיר גבוה ב-19% למניה מהמחיר ששילם קרונקי לפני כחודשיים (קרונקי שילם 11,750 ליש"ט).

במקביל לניסיונות להשתלט על המועדון, אוסמנוב החל לאחרונה במתקפה על הנהלת המועדון והאשים אותה בכך שהקבוצה לא זכתה באף תואר מאז שנת 2005 בגלל "מדיניות הקמצנות" של המאמן וההנהלה. "לא ייתכן שהמועדון מייצר רווחים והאוהדים משלמים במקביל את העלייה במחירי הכרטיסים, אבל אין השקעה ברכישת שחקנים", אמר ל"ניוז אוף דה וורלנד.

קרונקי, שעלול לאבד את השליטה בקבוצה אם לא יבצע מהלך מהיר, נחשב לטייקון הספורט הגדול בעולם. מלבד ארסנל, הוא השלים באמצעות חברת אחזקות הספורט Kroenke Sports Enterprises שברשותו, הוא השלים לפני כשנה את הרכישה של קבוצת ה-NFL סט. לואיס ראמס. בנוסף, הוא מחזיק משנת 2000 בקבוצת ה-NHL קולורדו אבלאנש וקבוצת ה-NBA דנבר נאגטס; מ-2004 בקבוצת ה-MLS קולורדו ראפידס; ויש לו אפילו קבוצת לקרוס משלו (קולורדו ממות'). קרונקי מחזיק גם בבעלות על אולם ה"פפסי סנטר" (ביתם של הנאגטס והאבלאנש).