ייצוגית: קשת, רשת וערוץ 10 מגבירות ווליום במעבר לפרסומות

בתביעה, בסך 100 מיליון שקל, נטען כי ערוצים 2 ו-10 הפרו את התקנות לגבי עוצמת השמע בפרסומות ובקדימונים, ולכן זכאים כל חברי הקבוצה בתביעה הייצוגית לפיצוי ללא הוכחת נזק

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה לאחרונה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 100 מיליון שקל נגד זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ונגד ערוץ 10, בטענה כי הן מפירות את התקנות בעניין עוצמת הקול בפרסומות ובמעברונים בין התוכניות.

לטענת המבקש, המיוצג בידי עורכי הדין יצחק אברמוב חן ויצחק חשן, במהלך השנים 2006-2010 הוא שם לב כי עוצמת השמע במקלט הטלוויזיה עולה לעיתים תכופות במעבר מתוכניות טלוויזיה המשודרות בערוצים 2 ו-10 לקדימונים ולפרסומות.

לטענתו, המעבר בין התוכניות לקדימונים ולפרסומות אילץ אותו, כמעט באופן מתמיד, לשנות את עוצמת הקול במקלט הטלוויזיה באמצעות השלט, בעת שצפה בשידורים.

לטענתו, הנמכת עוצמת השמע במהלך הצפייה בקדימונים ובפרסומות והגברתה במעבר לתוכנית הנצפית גרמה ותמשיך לגרום למבקש כעס, תסכול, אי-נוחות, הפרעה והטרדה מיותרים, שכן בכל פעם שעוצמת הקול השתנתה היה עליו לכוונה מחדש. לעיתים, כך טוען המבקש, הוא ויתר על השימוש בשלט לכיוון עוצמת השמע, שכן הוא חש מותש מהפעולה החוזרת ונשנית ונאלץ לצפות בשידורים בעוצמת שמע גבוהה.

בבקשה מצוין כי הרשות השנייה, שמפקחת על ערוץ 2 ו-10, עסקה רבות וממושכות במהלך העשור הקודם בנושא עוצמת השמע בשידורי הטלוויזיה. כחלק מכך, בשנת 2009 קבעה מועצת הרשות כללים הקובעים כי בעל זיכיון לשידורי טלוויזיה לא ישדר תוכנית, תשדיר פרסומת או קדימון בעוצמת אות שמע בשידור העולה על רמה מסוימת.

לטענת התובע, הערוצים הפרו את התקנות הללו, ולכן זכאים כל חברי הקבוצה לפיצוי ללא הוכחת נזק. עוןד הוא טוען כי הצלחה בתובענה זו תרתיע את הערוצים מלהמשיך ולהפר את החובות המוטלות עליהן.