פרשת התוכנה הפיראטית: נעצר בעל בית-הקפה "סיקפה" בת"א

אלמר יוסופוב, בעל בית-קפה ברמת-החייל, חשוד כי השתמש בתוכנה למחיקת חשבוניות מהקופה ■ לטענת רשות מסים, מדובר בתוכנה שהותקנה ע"י איש המחשבים ויטלי שניידרמן

פרשת התוכנה הפיראטית: בעל בית-הקפה "סיקפה" ברמת-החייל בתל-אביב שוחרר היום (ג') תחת מגבלות בבית המשפט השלום בתל-אביב, בחשד כי עשה שימוש בתוכנה הפיראטית למחיקת חשבוניות מהקופה הרושמת.

מהבקשה שהוגשה לבית המשפט על-ידי רשות המסים עולה כי אלמר יוסופוב הודה בחקירתו כי בית-הקפה עובד עם תוכנה שהותקנה על-ידי איש המחשבים ויטלי שניידרמן. עוד הודה כי שילם לעובדים משכורת מעבר לאמור בתלוש המשכורת, וכי נהג להוציא מהקופה הרושמת את המזומנים ולאפס את החוסרים שנוצרו בקופה על-ידי רישום של קוד שאובחן בתוכנה.

החשוד הודה כי בדרך זו משך מהקופה במהלך השנים 2004 -2009 סכום של כחצי מליון שקל, אשר לטענו הועברו לתשלום משכורות במזומן וללא הוצאת תלוש שכר לעובדים.

אתמול (ב') הותר לפרסום כי במסגרת הפרשה שוחררו בערבות בשבוע שעבר אברהם רפאל ואמיר בן-שטרית, מפעילי רשת המסעדות "קינג ג'ורג'" בתל-אביב ובראשון-לציון, וסאלים ולילה גראבלי, מנהלי מסעדת "חצר גולדמן" ביפו, בחשד כי השתמשו באותה התוכנה.

במסגרת החקירות שוחררו בערבות גם חזי, מגן, בעליה לשעבר של קבוצת הכדורגל בני יהודה, אלן בינימין רוזן, משה עסיס ובנו אבי, בעלי רשת המסעדות "דרבי דג", בחשד כי הקטינו באמצעות התוכנה את מחזור המכירות של הרשת בעשרות מיליוני שקלים.