אחרי 5 שנים והשקעה של 80 מ' שקל: יאמר עזב רשמית את נתניה

"הגעתי כיהודי מאוד תמים שרק רוצה לבוא ולעשות טוב. בחרתי בספורט על-פני פוליטיקה כי רציתי ליהנות", אמר המשקיע הגרמני של נתניה בנאום הפרידה שלו מהמועדון

דניאל יאמר, בעלי מכבי נתניה, הודיע היום (ג') רשמית כי הוא מעביר את השליטה והבעלות בקבוצה לידי הנשיא גיל לב וחבר ההנהלה קובי בלדב, ללא תמורה כספית. יחד עם זאת, הוסיף הגרמני כי במידה ולב ובלדב ימצאו רוכש חדש, הם יעשו זאת בתיאום איתו‎.‎

‏‏"הגעתי כיהודי מאוד תמים שרק רוצה לבוא ולעשות טוב. בחרתי בספורט על-פני פוליטיקה כי רציתי ליהנות", אמר היום יאמר." בחרתי במכבי נתניה כי כיהודי באירופה, אתה גודל רק על 'מכבי'. גם הפועל ת"א הוצעה לי, אבל לא ידעתי מה המשמעות של המלה 'הפועל'. אני מעביר את הקבוצה לגיל ולקובי ממעמקי הלב. יכולתי לבקש כסף, יכולתי לדרוש בעלים אחרים, אבל לא רציתי".

‏‏יאמר, 45, רכש את הבעלות על נתניה בשנת 2006 והשקיע בה מכיסו הפרטי, לטענתו, כ-80 מיליון שקל. במהלך שנותיו במועדון סיימה הקבוצה פעמיים במקום השני בליגה ורשמה השתתפות היסטורית בגביע אופ"א. בין היתר הצליח להחתים יאמר כמאמן המועדון למשך עונה אחת את שחקן העבר המפואר לותר מתיאוס.

בפברואר 2010 יאמר הודיע שיעזוב את המועדון, ובקיץ הקודם אכן קיצץ את התמיכה הכספית בנתניה בצורה משמעותית, מה שאילץ את הקבוצה להעמיד תקציב מינימום של כ-12 מיליון שקל. לאורך העונה האחרונה פעלו אוהדים של הקבוצה למציאת בעלים חדשים שירכשו מיאמר את המועדון, ואף ניסו לעניין את יצחק תשובה ברכישה, עניין שלא צלח.

‏יאמר היה חלק מגל הבעלות הזרה שהחל בכדורגל הישראלי ב-2005 עם כניסתו של ארקדי גאידמק לבית"ר ירושלים, ובהמשך אלכס שניידר שרכש את מכבי ת"א; מאותו גל נותר רק גאידמק, וגם הוא הפסיק לתמוך בקבוצה בשנתיים האחרונות. שניידר עזב לטובת מיטש גולדהאר אחרי כשנה וחצי.