מליסרון במו"מ למכירת 3 קניונים ב-660 מיליון שקל

מדובר בקניון לב אשדוד, קניון הצפון בנהריה וקניון סביונים ביהוד ■ הערכות: מליסרון נערכת לצפי של עודף שטחי מסחר וגידול בתחרות בענף הקניונים

מליסרון שבשליטת משפחת עופר מנהלת מגעים ראשוניים למכירת 3 קניונים: קניון לב אשדוד, קניון הצפון בנהריה וקניון סביונים ביהוד - כך נודע ל"גלובס". המגעים מתנהלים לפי שעה מול גורמים פרטיים, שאף ביקרו בימים האחרונים בנכסים. שווי 3 הקניונים יחד עומד על כ-660 מיליון שקל.

חבילת נכסים

קניון סביונים ביהוד הוא אחד הקניונים שמליסרון התחייבה למכור תוך שנתיים, כחלק מההגבלה שהטילה עליה הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, רונית קן. במסגרת זו צריכה החברה למכור גם את הגרנד קניון ואת קניון רננים.

שווי קניון סביונים, המשתרע על שטח מסחרי של 11.5 אלף מ"ר, עומד על 189.4 מיליון שקל. בשנת 2010 הניב הקניון רווח תפעולי (NOI) של 15.2 מיליון שקל.

למרות טווח הזמן שיש לחברה למכירת הקניון, היא מבקשת למכור את קניון סביונים כבר עכשיו. ייתכן שהיא מבקשת להציע למכירה חבילת נכסים שתאפשר לרוכש הפוטנציאלי כניסה רחבה יותר לתחום, או לחילופין העמקה משמעותית של האחיזה בקניונים.

לפני חודשיים השלימה מליסרון את רכישת בריטיש ישראל, עסקה שבמסגרתה הועבר אליה פורטפוליו קניונים רחב, בהם קניון לב אשדוד וקניון הצפון בנהריה. ההערכה היא כי מליסרון מבקשת לעשות את העסקה על רקע צפי לעודף שטחי מסחר, גם על רקע התחרות שצפויה להתגבר.

קניון לב אשדוד הוא קניון ותיק מאוד בעיר הדרומית. לקניון שטח של 13 אלף מ"ר מסחרי, והשווי שלו עמד בשנת 2010 על 347.9 מיליון שקל. באותה שנה הניב הקניון רווח תפעולי (NOI) של 23 מיליון שקל. הקניון, שעבר שיפוץ ב-2010, נאלץ להתמודד עם תחרות רחבה מצד הסטאר סנטר של מנופים פיננסים, קניון הסיטי של נצבה וקניון סימול.

הרחק ממרכז העיר

קניון הצפון בנהריה, אף הוא של בריטיש, מאוים על-ידי הקניון העתידי שנבנה בימים אלה בעיר, קניון ארנה נהריה של מנופים פיננסים. בעוד שארנה נהריה נבנה במרכז העיר, בצמוד לתחנת הרכבת, קניון הצפון של בריטיש מרוחק ממרכז העיר.

בסקירה מהשבוע שעבר של דש איפקס, נכתב כי "מתגבש עודף היצע באזורים מסוימים, העלול להוביל להתגברות התחרות בתחום". כמו כן, נרמז כי יש עוד קניונים שצפויים לעמוד מול תחרות גוברת בשנים הקרובות.

דובר מליסרון ודובר בריטיש סירבו להגיב לידיעה.