פלייטק תספק תוכנה לאיגוד הפוקר המקוון של קליפורניה

לא מוותרת על השוק האמריקני: זאת, באמצעות מיזם משותף עם Scientific Games האמריקנית ■ באיגוד חברים 29 שבטים אינדיאניים ו-31 מועדוני קלפים

חמש שנים עברו מאז נסגר השוק האמריקני בפני חברות ההימורים המקוונים, ולמרות שהנשיא ברק אובמה עדיין אינו שוקל להפוך את החוק עליו חתם קודמו בתפקיד - אותו חוק שאילץ חברות כמו 888 ופלייטק להפסיק לפעול בארה"ב - יש סנוניות ראשוניות למגמה בה חלק ממדינות ארה"ב מוכנות להסדיר באופן חוקי פעילות של הימורים מקוונים בין גבולותיהן. אחת מהן היא קליפורניה, שפעילות ההימורים בה, ובחוף המערבי כולו, הרבה יותר פופולרית מבחוף המזרחי.

פלייטק , מפתחת פלטפורמות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים, הודיעה הבוקר כי דרך מיזם המשותף לחברה ולשותפתה האמריקנית, Scientific Games, היא חתמה על הסכם רישוי עם איגוד הפוקר המקוון של מדינת קליפורניה (California Online Poker Association, או בקיצור COPA), ולפיו ישמשו השתיים כספק שירותי פוקר מקוון תוך מדינתי.

COPA הוא האיגוד הגדול ביותר של מפעילי משחקים והימורים, והוא כולל 29 שבטים אינדיאניים שמוכרים על ידי הממשל הפדרלי, וכן 31 מועדוני קלפים בעלי רישיון הפעלה ממדינת קליפורניה. בכך, חודרת פלייטק לשוק האמריקני - שוק ענק כמעט בכל מונח אפשרי.

פלייטק נסחרת בבורסה המשנית של אנגליה לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר (ירידה של 23% מתחילת השנה), ואילו Scientific Games נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 882 מיליון דולר (ירידה של 4% מתחילת השנה). סיינטיפיק מתמקדת בעיקר במתן פתרונות למשחקי לוטו, ועבור פלייטק היא מהווה סוג של צינור דרכו חודרת החברה הישראלית לשוק האמריקני, שעדיין די חשדן בכל הקשור להימורים מקוונים.

ואכן, לפי הודעת סיינטיפיק , האיגוד הקליפורני בחן מספר חברות דוגמת פלייטק ושותפתה, וזאת מתוך רצון להעניק את השירות הטוב ביותר לשחקני הפוקר של קליפורניה, שמספרם הוא הגבוה ביותר מבין כלל מדינות ארה"ב.

לפי תנאי ההסכם, שתי השותפות יעניקו לאיגוד חבילת פוקר מקוון שלמה שתכלול תוכנה לניהול רשת השחקנים, שירותי יעוץ, תמיכה טכנית, שירותי שיווק וכל מה שצריך כדי לתמוך בחומרה של המוצר הסופי.

בקליפורניה רוצים לשחק פוקר בשקט

כפי שציינו בתחילת דברינו, הסיכוי שכל מדינה בארה"ב בנפרד תהפוך את פעילות ההימורים המקוונים לחוקית בין גבולותיה הוא גבוה יותר מהסיכוי שחוק פדרלי, כלל מדינתי (לכל ארה"ב), שמסדיר פעילות זו יחוקק בשנים הקרובות. קליפורניה נמנית עם המדינות הראשונות ששוקלות לבצע מהלך כזה, ויחד עם Scientific Games ופלייטק היא צפויה להשיק כבר השנה אתר אינטרנט לשחקני פוקר תושבי קליפורניה, בו הם יוכלו לשחק בחינם ולשפר את כישורי המשחק שניחנו בהם.

זו הסיבה מדוע העסקה הנוכחית של פלייטק מהווה ציון דרך חשוב בהתפתחות החברה, וממצבת אותה במקום הנכון לקראת לגליזציה של שוק ההימורים המקוונים בארה"ב.

והנה עוד סיבה, לא פחות חשובה: היקף הימורי הפוקר המקוון הלא חוקי בקליפורניה לבדה עומד על 13 מיליארד דולר בשנה, והמטרה של COPA היא לאפשר לתושבי המדינה לשחק פוקר באינטרנט באופן חוקי ובטוח יותר.

פלייטק, מטבע הדברים, לא תרגמה למספרים את הפוטנציאל שהסכם זה טומן בחובו עבורה, אך ברור שאם שלושת הצדדים השותפים לו יפעלו נכון - הפוטנציאל הכספי יהיה שווה לא מעט.