ביל גרוס: "כוח העבודה בארה"ב יקר והחינוך לא מספיק טוב"

כך כתב מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם ■ "אסור לסמוך רק על הטבות במסים למעסיקים כי ייתכן והתאגידים לא ינצלו זאת מספיק. הממשלה הייתה צריכה להתחיל עשות משהו כבר ב-2009"

"ממשלת ארה"ב צריכה לעשות יותר על מנת לתמוך בתעסוקה", כתב היום (ג') ביל גרוס, מנהל קרן פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, בתחזית החודשית שפורסמה באתר החברה. דבריו של גרוס נכתבו על רקע שיעור אבטלה גבוה בארה"ב שעומד על 9.1% לאחר שבאוקטובר 2009 רשם שיא של 26 שנה עם 10.1% אבטלה.

"אסור לסמוך רק על הטבות במסים למעסיקים כי ייתכן והתאגידים לא ינצלו אותן מספיק. הממשלה הייתה צריכה להתחיל לעשות משהו בנושא כבר ב-2009", הוסיף גרוס וציין כי אף אחת מהמפלגות לא יודעת איך להחזיר את שיעור התעסוקה בארה"ב לרמות הרצויות. "זה נעשה יותר ויותר ברור שהבחירות ב-2012 יעסקו בעיקר סביב יצירת מקומות עבודה חדשים", כתב גרוס.

מנהל פימקו המשיך וציין כי בארה"ב אין כרגע את כוח העבודה הדרוש כדי להתחרות בשוק הגלובלי. "כוח העבודה שלנו יקר מדי והחינוך לא טוב מספיק. במקום עובדים בתחומים כמו טכנולוגיה, מתמטיקה ומדעים, יש לנו יותר מדי אנשים שעוסקים בכלכלה ופסיכולוגיה, או כאלה שאין להם השכלה גבוה".

הכלכלה האמריקנית איבדה יותר מ-8.7 מיליון משרות מאז ינואר 2008, מספר המועסקים (ללא עובדים בחקלאות) גדל ב-54 אלף משרות במאי, העלייה המתונה ביותר ב-8 חודשים לאחר שבאפריל 232 אלף אנשים נכנסו למעגל התעסוקה.

"הסקטור הפרטי הוא הפיתרון לתעסוקה בטווח הארוך" אמר גרוס.