תקציב רשת אפריל עובר מזרמון-גולדמן לאדלר-חומסקי

ב-2010 עמד התקציב על 4.3 מ' ד' במחירי מחירון ■ זרמון איבד לאחרונה גם את תקציב סיטרואן

ימים ספורים לאחר שהמשרד איבד את תקציב סיטרואן מאבד משרד הפרסום זרמון-גולדמן תקציב נוסף - הפעם את תקציב הפרסום של רשת אפריל - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע ל"גלובס", כי התקציב צפוי לעבור למשרד הפרסום אדלר-חומסקי. עבור אדלר-חומסקי מדובר בסגירת מעגל, שכן בתחילת 2009 הוא איבד את תקציב אפריל לטובת זרמון-גולדמן לאחר שטיפל בו כחמש שנים.

רשת אפריל עוסקת בשיווק מוצרי קוסמטיקה ובישום. עד למעבר לזרמון-גולדמן התמקד הפרסום של הרשת בגוונים שונים של פרסום מכירתי סביב מבצעים, חגים או ימים מיוחדים כמו ולנטיינ'ס דיי בסגנון "תפני מקום לסופר סייל...". המעבר לזרמון-גולדמן הביא איתו שפה פרסומית חדשה בעלת אופי תדמיתי מובהק.

הסיסמה שנבחרה לצורך מהלך השפה החדשה הייתה "מבינים ביופי" (המלווה את הרשת עד היום), זאת על מנת לבדל את הרשת מרשתות אחרות ככזו המתמחה בקוסמטיקה לעומת רשתות אחרות הפועלות בתחומים נוספים.

הקמפיין האחרון של הרשת, בכיכובה של אסתי גינזבורג (המלווה את הרשת כמעט מאז המעבר לזרמון), זכה לשבחים מקיר לקיר בענף הפרסום. מדובר בקמפיין נגד אנורקסיה שבו נראית גינזבורג מתענגת על עוגת קצפת, טורפת סטייק עסיסי, מלקקת שאריות גלידה מכף ואוכלת בתאווה ספגטי. הסלוגן של הקמפיין היה "יופי זה עניין של ביטחון עצמי. אפריל מבינים ביופי".

אך נראה כי שבחים לחוד ומציאות לחוד: באפריל החליטו, כאמור, להיפרד מזרמון-גולדמן ולחזור חזרה לאדלר-חומסקי. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של אפריל בשנת 2009 עמד על כ-5.7 מיליון דולר במחירי מחירון שהם כמעט 2 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2010 ירד מעט היקף הפרסום של הרשת לכ-4.3 דולר במחירי מחירון שהם כ-1.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. מתחילת 2011 פרסמה הרשת בהיקף של כ-2.4 מיליון דולר במחירי מחירון.

כאמור, עבור זרמון-גולדמן מדובר במכה לא סימפטית. אמנם גם תקציב אפריל וגם תקציב סיטרואן אינם מגה תקציבים, אך הרצף של מעבר של שני תקציבים חשובים ויציבים שטופלו במשרד במשך שנים (סיטרואן כ-13 שנה ואפריל חמש שנים), אינו נעים, ובענף המושתת על תדמיות כמו ענף הפרסום עשוי להוות בעיה.