חרם הצרכנים עובד: המדינה תבדוק את כל ענף המזון

שר התמ"ת שלום שמחון: "העניין הוא לא רק קוטג' ולא רק מוצרי חלב - צריך לבחון באופן מעמיק את ענף המזון כולו, על כל מוצריו וכל שחקניו"

שר התמ"ת שלום שמחון הורה על הרחבת הבדיקה של המחירים במשק החלב לענף המזון כולו, כך נודע היום (ה') במסגרת יריד תעסוקה וכנס מעסיקים אשר התקיים ביישוב שלומי, בהשתתפות התאחדות התעשיינים. צוות מצומצם פנים ממשלתי שיכלול את כל משרדי הממשלה והרשויות הרלבנטיות, יהיה אמון על הבדיקה.

ביום א' יכנס מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, ישיבת המשך לצוות המקצועי שהוקם אתמול. בנוסף לבכירי האוצר, החקלאות והתמ"ת - יכלול הצוות גם נציג מכל גורם עיקרי הנוגע בנושא משק החלב: נציג המחלבות, נציג רשתות השיווק ונציג החקלאים. הצוות יעביר לשר התמ"ת בתוך זמן קצר, שורה של המלצות לגבי צעדים מיידיים שיש לנקוט בנוגע לעליית המחירים במוצרי החלב.

שמחון אמר היום, כי "הגענו למסקנה שיש צורך בבחינה מעמיקה לא רק של ענף החלב אלא של ענף המזון כולו. העניין הוא לא רק קוטג' ולא רק מוצרי חלב - צריך לבחון באופן מעמיק את ענף המזון כולו על כל מוצריו וכל שחקניו. במקביל יתקבלו החלטות מיידיות הנוגעות למשק החלב".

שמחון הוסיף עוד, כי "ראש הממשלה הפקיד את האחריות לנושא מחירי המזון בידי משרד התמ"ת כמי שמשלב בתוכו את כל מרכיבי הצמיחה במשק. ביחד עם משרדי האוצר והחקלאות נוכל לאזן את השוק לטובת הצרכן ולהניח תשתית ראויה. אני קורא לשר האוצר לשלב ידיים במציאת פתרון מהיר ומוסכם לטובת המשק ואזרחי ישראל".

אתמול שר התמ"ת שמחון כינס את הגורמים העיקריים הנוגעים בנושא מחירי מוצרי החלב, בכללם מנכ"לי החברות הגדולות במחלבות ורשתות השיווק. הצוות המקצועי הבינמשרדי של משרדי האוצר, החקלאות והתמ"ת בהובלתו של מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי - הסכים כי בכדי לגבש פתרון יסודי ומהותי לבעיה נדרשת עבודה מעמיקה אשר תבחן את שלושת המרכיבים של שרשרת הערך בתחום מוצרי החלב: הייצור, המחלבות ורשתות השיווק. הצוות הונחה לבחון את כל ההיבטים של הסוגיה ובכללן סוגיית הייבוא, החזרת פיקוח על המחירים, תחרות, ריכוזיות ופערי תיווך.