מעצרם של יובל נעים ובן כהן הוארך ביום אחד בלבד

פרשת "כדור מרכזי": ביהמ"ש קבע כי יש בסיס לחשד לסחיטה באיומים נגד מאמן הפועל פ"ת לשעבר ■ התנועה לאיכות השלטון דורשת מאבי לוזון שישעה את עצמו מהתאחדות

פרשת החשדות להטיית משחקים וסחיטה באיומים בליגת העל בכדורגל הולכת ומסתעפת. היום בצהריים האריכה שופטת בית משפט השלום בראשון-לציון, איטה נחמן, ביום אחד את מעצרם של יובל נעים, מאמן הפועל פ"ת לשעבר, וחברו בן כהן שנחשב כמי שמשתייך לארגון הפשע של עמיר מולנר. זאת למרות שהמשטרה ביקשה הארכת מעצרם של השניים ב-6 ימים.

נעים וכהן שנעצרו אתמול חשודים כי ערב חג הפסח האחרון איימו על עצור נוסף בפרשה, גל חצור, מראשי הפועל פ"ת כדי להוציא מהקבוצה פיצויי פיטורים מוגדלים, לאחר שנעים סיים את עבודתו כמאמן הקבוצה. העבירות שבביצוען חשודים נעים וכהן הן קשר לפשע, וסחיטה באיומים. במהלך דיון הארכת המעצר טען בא כוחו של נעים, עו"ד שחר חצרוני, כי בעימות שנערך במשטרה בין נעים לבין חצור, אמר חצור כי הוא כלל לא הרגיש מאוים. נציג המשטרה אישר את הדברים אך ציין כי קיימות בידי המשטרה ראיות נוספות שמחזקות את החשד לסחיטה באיומים, והוסיף כי נעים קיבל את הכסף.

פרשיית הסחיטה באיומים, לכאורה, היא ספיח לפרשה המרכזית אותה חוקרת המשטרה - חשד להטיית משחקים לצורכי הימורים. בגינה כבר נעצרו ראשי הפועל פ"ת, חצור, תומר סיני ודני לוי.

אתמול נחקר באזהרה במשטרה יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, בחשד למעורבות בפרשה. לוזון נחקר בנוגע למעורבות בשיבוץ השופט למשחק של הפועל פ"ת בעונה החולפת, מול הפועל אשקלון. על-פי החשד, ערב ההתמודדות התקשר גל חצור ללוזון וביקש ממנו לשבץ שופט מסוים למשחק. לוזון זומן לחקירה כדי לבדוק האם פעל באופן לא כשר בעניין זה. יו"ר ההתאחדות מכחיש את כל החשדות נגדו.

גם מאמן הפועל חיפה, ניצן שירזי נחקר בפרשה ועל פי ההערכה צפויה המשטרה לזמן לחקירה דמויות נוספות מעולם הכדורגל.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, הודיע כי בשל חומרת החשדות והסתעפות החקירה, יש להעמיק ולמצות את החקירה בשיתוף צוות מהיחידה הארצית לחקירות הונאה, "כדי לעקור כל גילוי של שחיתות ועבריינות בכדורגל הישראלי".

בתוך כך, פנתה היום התנועה לאיכות השלטון לאבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, בבקשה שישעה עצמו עד להתבהרות החשדות נגדו. "בראי חומרת החשדות והעננה המרחפת מעל תפקודו של מר לוזון, ותפקודה של ההתאחדות בפרשיה דנן, והפגיעה הבוטה באמון האוהדים במשחק הפופולארי ביותר בארץ, יש מקום שמר לוזון ישעה עצמו מתפקיד יו"ר ההתאחדות עד להתבהרות החשדות נגדו", נמסר מהתנועה.