גרנית תרכוש חשמל מהחברה לישראל במיליארד שקל

גרנית הכרמל הודיעה בסוף השבוע כי חתמה עם קבוצת עזריאלי על הסכם לרכישת 83 מגה וואט מ-OPC, שבשליטת החברה לישראל ■ מועד תחילת האספקה: סוף 2012, למשך 10 שנים

חברת גרנית הכרמל הודיעה בסוף השבוע האחרון לבורסה בת"א כי חתמה על הסכם לרכישת חשמל יחד עם קבוצת עזריאלי , מחברת OPC שבשליטת החברה לישראל. ההסכם נחתם ב-23 ביוני, ומוערך בהיקף של יותר ממיליארד שקל, לתקופה של 10 שנים.

במסגרת ההסכם, תספק OPC של החברה לישראל חשמל בהיקף 83 מגה וואט שעה, עם אופציה לחברות הקבוצה לרכוש 40 מגה וואט שעה נוספים למימוש עד ינואר 2012. כמו כן, לעזריאלי וגרנית ניתנה האופציה לרכוש 100 מגה וואט שעה נוספים, בתנאים שנקבעו מראש, במקרה של הקמת תחנת כוח נוספת על ידי החברה לישראל. כמו כן, הוקנתה אופציה לסופרגז לרכוש 30 מגה וואט שעה נוספים, בתנאים דומים, למימוש עד מארס 2012.

מועד תחילת אספקת החשמל הינו בסוף שנת 2012, כאשר במקרה של דחייה ארוכה מהמועד שנקבע כמפורט בהסכם, יינתן תשלום לעזריאלי וגרנית. כמו כן, ההסכם מכיל אופציה להארכתו לתקופה כוללת של 15 שנים. OPC מחוייבת לזמינות באספקת החשמל, אולם במקרה שתחנת הכוח של OPC לא תעבוד ולא תספק חשמל, יסופק חשמל ישירות מחברת החשמל.

במסגרת אישור הבקשה, ציינו חברי ועדת הביקורת והדירקטוריון כי "ההתקשרות בהסכם החשמל תוזיל את עלויות רכישת החשמל... של הקבוצה". כמו כן, ציין הדירקטוריון כי "הצעת OPC הייתה עדיפה בתנאיה מהצעות אינדיקטיביות שהתקבלו מגופי נוספים הפועלים לייצר חשמל פרטי".

יוסי זינגר, מנכ"ל גרנית הכרמל, אמר כי "השינויים בשוק האנרגיה מחייבים אותנו לנהל את תשומות האנרגיה באופן מתקדם תוך התייעלות מתמדת".