תפר לעצמו תגמול נאה: מרידור קיבל 1.4 מ' ש' בשכר ובונוס

מנכ"ל תפרון, עמית מרידור קיבל את מלוא הבונוס השנתי לו הוא זכאי לפי תנאי העסקתו, וזאת למרות שביצועי המניה והחברה בשנת כהונתו הראשונה כלל לא תומכים בכך

"התוצאות עדיין לא מדהימות, אך העתיד של החברה יהיה הרבה יותר טוב". את הדברים האלו אמרו בתחילת השנה בכירי חברת הטקסטיל תפרון , במסגרת כנס שערכו במרכז המבקרים של הבורסה. התוצאות של תפרון אשתקד היו רחוקות מלהיות מדהימות, ולמרות זאת העתיד הפיננסי של בכיריה כבר נראה הרבה יותר טוב.

מהמסמך השנתי שפרסמה תפרון בסוף השבוע האחרון עולה כי עמית מרידור, מנכ"ל החברה זה שנה וחצי, קיבל אשתקד את מלוא הבונוס מבוסס הביצועים שנקבע לו במסגרת תנאי העסקתו - 480 אלף שקל - ודירקטוריון החברה החליט להעניק לו אותו לפני כמה ימים, לאחר שהסתכל אחורה על נתוני 2010 והגיע למסקנה כי מרידור אכן זכאי לבונוס.

תפרון לא ציינה את יעדי העמידה בבונוס שקבע הדירקטוריון (לא במסמך השנתי ולא ברגע כניסת מרידור לתפקיד), אך נתון זה לא משנה את העובדה שלקשר בין מתן הבונוס לביצועי המניה והחברה במהלך השנה האחרונה אין דבר וחצי דבר.

ראשית, הכנסות תפרון נחתכו אשתקד בכרבע, ו"סייעו" לחברה לשמור על הפסד גולמי שנה שנייה ברציפות. שנית, ההפסד התפעולי היה גבוה מרמת השיא שנקבעה שנה לפני כן (22.8 מיליון דולר לעומת 20.9 מיליון דולר), ואילו בשורה התחתונה הפסידה החברה 22.7 מיליון דולר לעומת 17.4 מיליון דולר בשנה שלפני. שלישית, ולא פחות חשוב, מניית תפרון איבדה אשתקד 7%.

תפרון אולי שיפרה במעט את מאזנה (בזכות כניסת משקיע חדש לחברה), אך בשורה התחתונה החברה עדיין לא מציפה ערך למשקיעיה, ולכן ספק אם היה נכון להעניק למרידור את הבונוס לעיל.

המניה איבדה 42% בתקופת כהונתו

יותר מזה. כמנכ"ל שנכנס לתפקידו רק לפני כשנה וחצי, ולתוך חברה שכמעט סיימה את חייה, מן הראוי היה שמרידור ייתן דוגמה ויוותר על הבונוס, עד שיבואו ימים טובים יותר.

שכר הבסיס השנתי של מרידור עמד על 960 אלף שקל, וכך קיבל במזומן 1.4 מיליון שקל. האופציות שקיבל - לפי מחיר מימוש של 3.8 דולרים (דומה למחיר השוק ביום הענקתן) - מצויות הרחק "מחוץ לכסף", פועל יוצא של ירידה בשיעור של 42% במחיר המניה מרגע כניסת מרידור לתפקיד (ועוד סיבה שאינה תומכת במתן הבונוס).

והנה עוד סיבה שאמורה הייתה להגדיל את הרגישות של מרידור, ולדחוף אותו לוותר על הבונוס. תפרון פיטרה אשתקד 467 מעובדיה בארץ - מספר שלא נבלע בקלות, ונתון נוסף הממחיש את הקשיים של תעשיית הטקסטיל המקומית.

תפרון נסחרת לפי שווי של 15 מיליון דולר בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב.

מצבת כוח האדם של תפרון
 מצבת כוח האדם של תפרון