לאומי פרטנרס במו"מ לרכישת מניות אבגול בשווי 90 מ' ש'

המוכרים: הפטרוכימיים ומשפחת גולדווסר ■ לאומי פרטנרס תוכל להגיע להחזקה של 18% באבגול, המנוהלת על ידי שלמה לירן

אל פורטפוליו ההחזקות הריאליות של חברת לאומי פרטנרס עשויה להצטרף בקרוב יצרנית הבדים אבגול. חברת הפטרוכימיים דיווחה היום, כי יחד עם משפחת גולדווסר, שותפתה לשליטה באבגול, היא מקיימת מגעים למכירה משותפת של 11.5% ממניותיהן באבגול, ללאומי פרטנרס. בין הצדדים טרם סוכמו התנאים, וכן המחיר שלפיו תתבצע הרכישה, אולם על-פי השווי הנוכחי שבו נסחרת אבגול , מדובר במניות ששווין בשוק עומד על 90 מיליון שקל.

לאומי פרטנרס היא זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, המנהלת השקעות בסדר גודל של 7 מיליארד שקל בחברות כמו החברה לישראל, מגדל, פרטנר, סופר פארם, אלקטרה ופוקס. לאומי פרטנרס פועלת בשלושה תחומים עיקריים נוספים: מיזוגים ורכישות; חיתום, באמצעות לאומי חיתום; ומחקר, באמצעות לאומי פרטנרס מחקרים (לשעבר NC).

במסגרת העסקה הנרקמת, תמכור הפטרוכימיים ללאומי פרטנרס 5% ממניות אבגול, ואילו משפחת גולדווסר תמכור 6.5% מהחזקתה בחברה. כמו כן, תינתן לרוכשת אופציה לרכישת 6.5% נוספים באבגול, כך שלאומי פרטנרס תוכל להגיע להחזקה של 18% בחברה.

"אמון גדול באבגול"

אבגול מנוהלת על-ידי שלמה לירן, שהחליף בתפקיד את ניר פלג לפני כשנה וחצי. עם עזיבתו את החברה נותרו בידי פלג 3.57% מהון המניות של אבגול. לפני כשנה הוא מכר כמחצית מהחזקותיו בחברה לפטרוכימיים ולמשפחת גולדווסר, ונותר עם החזקה של 1.89%.

עוד דיווחה היום הפטרוכימיים, כי פלג העניק לה אופציה לרכוש את יתרת מניותיו בחברה בחודש הקרוב, בהתאם לזכות הפאנטום, שנחתמה עם כניסת הפטרוכימיים לחברה בשנת 2006, עוד בטרם הונפקה אבגול. מדובר במנגנון היסטורי, שלפיו אם אחד מבעלי מניות השליטה המשותפת מעוניין למכור את החזקותיו, הוא חייב להציע אותן לאחד מבעלי השליטה בחברה לפי מחיר קבוע מראש, המותאם לחלוקות דיבידנד שמבצעת החברה. כך נוצר מצב שלא קיים אפסייד נוסף במניות שנותרו בידי פלג, מה שאולי מביא אותו למכור את החזקותיו בחברה כעת.

מחיר המימוש הנוכחי של זכות הפאנטום הינו 0.519 דולר למניה, או 1.79 שקל - נמוך ב-32% ממחירה הנוכחי של מניית אבגול. כך, סביר להניח שהפטרוכימיים תממש את הזכות שנתן לה פלג, ותרכוש את יתרת מניותיו תמורת 2.9 מיליון דולר.

נציין כי מאז סיים את תפקידו באבגול, השקיע פלג בשותפות החיפושים מודיעין, שבשליטת צחי סולטן. ערן שוורץ, מנכ"ל הפטרוכימיים, אמר היום ל"גלובס": "אבגול הפגינה צמיחה משמעותית לאורך השנים, ושתלה את השתילים להמשך הצמיחה בעתיד. האמון שלנו באבגול הנו גדול".