מחנות ברזילי וגיא-רון נאבקים על השליטה במוסדות הלשכה

‎מחר תתכנס פעם נוספת ועדת הבחירות המרכזית של לשכת עורכי הדין כדי לקבוע סופית את חלוקת המנדטים במועצה הארצית

‎‎בלשכת עורכי הדין מתנהל מאבק בין מחנה ראש הלשכה החדש, עו"ד דורון ברזילי, לבין מחנהו של ראש הלשכה היוצא, עו"ד יורי גיא-רון, על האופן שבו יש לחשב את אחוז החסימה בבחירות למוסדות הלשכה שהתקיימו בשבוע שעבר; זאת - בשל רצונו של כל אחד מהמחנות לבסס שליטה במוסדות המנהלים את הלשכה, המועצה הארצית והוועד המרכזי.

ל"גלובס" נודע כי מחר (ג') תתכנס פעם נוספת ועדת הבחירות המרכזית של הלשכה, כדי לקבוע סופית את חלוקת המנדטים במועצה הארצית.

‏לפי תוצאות הבחירות נבחר כידוע ברזילי ברוב גדול של 52% מהקולות, לעומת 43% שבהם זכה גיא-רון. על תוצאות אלה אין כל ערעור. לעומת זאת, בבחירות למועצה הארצית של הלשכה הסתמנה תמונה מורכבת יותר.

במועצה מכהנים 48 איש, ש-28 מהם נבחרים בבחירות ארציות באמצעות רשימות, והיתר הם נציגי המחוזות ובעלי תפקידים ייעודיים, כמו פרקליט המדינה, הפצ"ר, מנכ"ל משרד המשפטים וראשי הלשכה הנוכחי והקודם.

‏מתברר כי לאחר ההצבעה בשבוע שעבר התגלעה מחלוקת בשאלה אם יש לכלול את הפתקים הריקים במניין הקולות הכשרים, והאם יש לעגל כלפי מטה את המספר המתקבל כתוצאה מסך המצביעים, והמהווה את אחוז החסימה לרשימות השונות.

כתוצאה מדרך החישוב שעליה החליטה ועדת הבחירות, בראשות עו"ד מיבי מוזר - להחשיב את הפתקים הלבנים במניין הקולות הכשרים - זכתה רשימתו של גיא-רון, "לשכה אחרת", במנדט נוסף במועצה הארצית, ואף שקיבלה 500 קולות פחות מרשימת "עתיד" של ברזילי, לשתי הרשימות יש כעת 9 מנדטים במועצה.

‏‏‎‎אופוזיציה לוחמת

‏לעניין זה חשיבות רבה, שכן בניגוד להודעתו של גיא-רון מיד לאחר הבחירות, שממנה השתמע כי בכוונתו לפרוש מפעילות ציבורית בלשכה, כעת מסתמן כי גיא-רון מתכוון לשמש אופוזיציה לוחמת. אם המחנה בראשותו יזכה לרוב מבין חברי המועצה הארצית והוועד המרכזי, ייאלץ ברזילי לתפקד מול מוסדות "לעומתיים" ויתקשה לבסס את שלטונו. זאת, אפילו ביחס להחלפת בעלי תפקידים מרכזיים במנגנון הלשכה וניתוב מדיניות הלשכה בקדנציה הקרובה.

‏‏יצוין כי לעומת המוסדות הארציים של הלשכה, שבהם תמונת השליטה טרם התבהרה, במחוז תל-אביב, שבו נבחר עו"ד אפרים נוה מסיעתו של ברזילי לתפקיד יו"ר ועד המחוז, נהנית סיעתו של ברזילי מרוב מוחלט בוועד המחוז. ‏

‏בבחירות ללשכת עורכי הדין הצביעו 14,804 קולות כשרים, שהם 31.8% מסך עורכי-הדין בעלי זכות ההצבעה.

עו"ד דורון ברזילי מסר בתגובה: "בכל מערכת בחירות עולות טענות שונות, אותן יש לבדוק. ועדת הבחירות הינה ועדה מקצועית נטולת פניות, ואני סומך את ידי עליה ועל החלטותיה".