מנחם בן הושעה גם מהשתתפותו בתוכנית "דיבור ישיר"

זאת בעקבות התבטאויותו בגנות הקהילה ההומוסקסואלית ■ מנחם בן הודיע כי לא ישוב לתוכנית של זכיינית ערוץ 2 קשת ■ שלשום הוחלט ב"מעריב" לבטל את טורו של בן במגזין "רייטינג"

חברת קסטינה תקשורת וזכיינית ערוץ 2 קשת החליטו להשעות את מנחם בן מהשתתפות בתוכנית "דיבור ישיר", זאת לאחר התבטאויותו בגנות הקהילה ההומוסקסואלית.

ביום ראשון זומן בן לבירור על-ידי הפקת התוכנית "דיבור ישיר", שם הובהר לו כי דבריו בגנות הומוסקסואלים אינם מקובלים הן על קשת והן על ההפקה. ואולם, לאחר שנודע לקשת וקסטינה כי מאז השיחה החריף מנחם בן את הערותיו בנושא, הוחלט להשעותו מהשתתפות בתוכנית עד להודעה חדשה.

בתגובה לדברים הודיע בן כי הוא אינו מתכוון לשוב לתוכנית. השעיה מהתוכנית היא לא ההסנקציה הראשונה שמוטלת על בן עקב הדברים שאמר. בעקבות הביקורת הרבה שנמתחה על מנחם בן בעקבות דברים שאמר בתוכנית "פנים אמיתיות" של אמנון לוי בערוץ 10 וכן כתב בטורו ב"רייטינג", הוחלט ב"מעריב" להפסיק את פרסום טורו במגזין "רייטינג". עם זאת, הוא לא פוטר מ"מעריב".

ביום ראשון הוקמה קבוצה חדשה בפייסבוק הקוראת לפיטוריו של בן מ"מעריב", בו הוא כותב; ומזכיינית ערוץ 2 קשת, שבה הוא מופיע בתוכנית "דיבור ישיר". זאת, בעקבות שורה של התבטאויות של בן נגד הומואים בפרט והומוסקסואליות בכלל.

מארגני הקבוצה קראו כאמור לפיטוריו של בן לאלתר: "אנחנו, אזרחים שוחרי דמוקרטיה וחופש ביטוי", נכתב בדף הפייסבוק, "מתנגדים להתבטאויתיו החריפות והצעתו הלא חוקית של בן הקוראת לנקוט עונשים נגד בעלי נטייה מינית השונה משלו, וקוראים לאבי ניר, מנכ"ל קשת; לאבי משולם, עורך 'מעריב'; ולנוחי דנקנר, בעלי מעריב אחזקות; לפטר את מנחם בן לאלתר".

אין זו הפעם הראשונה שבן מתבטא באופן מוצהר כנגד הקהילה ההומו-לסבית וכנגד התופעה כולה, אולם בן, כך מסתבר, עומד בלב שלם מאחורי ההצהרות שלו.

בטור האחרון שלו ב"מעריב", בו הוא התייחס לתוכניתו של לוי, כתב בן: "בסך-הכול עשו עליי אמנון לוי וצוותו סרט די יפה". בן טען כי דבריו הובנו שלא כהלכה, שכן אין בכוונתו לכלוא את כל מי שהומו כבר היום.

"אני אמנם בעד איסור בחוק עתידי על הומוסקסואליות, אבל החרגתי מכך את כל מי שהיה הומו קודם לכניסת החוק החדש, אם וכאשר. להם מותר. הם כבר היו, בהיתר המדינה", כתב בן. מיותר לציין שאת הגולשים זה לא ממש מעניין.