משרד המשפטים על מעצר הרב דב ליאור: "אין איש מעל לחוק"

הרב דב ליאור נעצר אתמול לחקירה בחשד להסתה ■ וינשטיין ולדור: אנו מגנים את ההשתלחויות "שלוחות הרסן" שנשמעו היום נגד המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, משה לדור, ידעו ואישרו את הוצאת צו המעצר נגד הרב דב ליאור, שנעצר אתמול (ב') לחקירה בחשד להסתה.

בהודעה שפירסם היום (ג') משרד המשפטים צוין כי צו המעצר נגד ליאור הוצא זה מכבר בידיעתם ובאישורם של וינשטיין, לדור וצמרת הפרקליטות, וזאת עקב סירובו של ליאור להתייצב לחקירה.

"במדינת חוק, שבה נחקרו במשטרה נשיא מדינה, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת, חכמי דת ואישי ציבור בכירים, אין איש מעל לחוק, ואין איש רשאי לראות עצמו פטור מהחובה להתייצב לחקירת משטרה", נמסר ממשרד המשפטים. "על אף זאת, התקיימו מגעים בין אנשי משרדנו מטעם היועץ המשפטי לממשלה לבין גורמים שונים, והוצע לרב להתייצב לחקירה באופן מכובד ושקט. ניסיונות אלה נענו בשלילה, ועל כן לא היה מנוס מלהוציא את צו המעצר".

וינשטיין ולדור הודיעו כי הם מגנים את ההשתלחויות האישיות "שלוחות הרסן" שנשמעו היום נגד המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, המופקד מתוקף תפקידו על ריכוז תחום העבירות המשיקות לחופש הביטוי, כגון הסתה לאלימות ולגזענות.

"יש להצטער על הניסיונות החוזרים ונשנים לצבוע בצבעים פוליטיים פסולים את מלאכתו של עובד ציבור הגון, מסור ונאמן דוגמת ניצן", נמסר.