אולמרט נגד לדור: "הניסיון שלו לייחס לי הונאה הוא אובססיבי"

תקרית שאירעה היום במהלך הדיון במשפט אולמרט, שכללה חילופי דברים קשים בין עורכי הדין רועי בלכר ואורי קורב, הביאה להפסקה זמנית בדיון וליציאה מתריסה של השופטים מהאולם

תקרית חמורה שאירעה במהלך הדיון היום (ג') במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הביאה להפסקה זמנית בדיון וליציאה מתריסה של השופטים מהאולם.

הדבר אירע במהלך עדותו של אולמרט, שהשיב לשאלותיו של עו"ד אלי זהר. במהלך הדברים קם ממקומו התובע, עו"ד אורי קורב, וביקש מהשופטים להנחות את עו"ד זהר שלא לשאול את אולמרט שאלות מדריכות. זאת, מאחר שזהר עצמו היה קשור לאישום בדבר הדיווח למבקר המדינה, שעליו העיד אולמרט.

"אנחנו יושבים כאן במהלך העדות בשקט מופתי", הוסיף קורב, "יושב כאן פרקליט המחוז אלי אברבנאל, אני בטוח שיש לו הרבה מה לומר. אבל אנחנו לא אומרים מילה. וכל פעם שאני קם לדבר, עו"ד בלכר מתערב ומעיר הערות".

תוך כדי דבריו של קורב התערב בדברים עו"ד רועי בלכר, שותפו של זהר לצוות ההגנה. "אבקש מעו"ד בלכר לא להתערב בדבריי, הוא עושה זאת שוב ושוב", אמר קורב, "הבדיחות שלו לא מצחיקות אותי, הן מצחיקות בעיקר את עצמו".

בלכר נעמד במקומו ואמר בקול רם: "לא ייתכן שעו"ד קורב חוזר ואומר שוב ושוב בלכר בלכר, חוצפה!".

השופטים מוסיה ארד, משה סובל ויעקב צבן הכריזו מיד על הפסקה בדיון, וזה חודש כעבור כרבע שעה.

לאחר ההפסקה העיר השופט יעקב צבן: "חלק מהעניין הוא לשמור על יחסים סבירים בין הצדדים. בנוסף, כשקוראים את הפרוטוקול, ויש תשובות לשאלות מדריכות, משקלן מטבע הדברים הוא פחות".

אולמרט נגד לדור

קודם לכן תקף אולמרט את פרקליט המדינה, משה לדור, וטען כי "הניסיון לייחס לי ניסיון הונאה היה כל-כך אובססיבי אצל אנשים מסוימים, שהם לא היססו חודשים רבים לאחר מכן להאשים אותי בראיונות עיתונאיים שקיבלתי הלוואה שערורייתית".

היום ה-12 לעדותו הראשית של אולמרט הוקדש למענה לאישומים בדבר הדיווח למבקר המדינה על ההלוואה מאיש העסקים ג'ו אלמליח ועל שוויו של אוסף העטים שברשותו.

לדברי אולמרט, דבריו של לדור בראיון עיתונאי לפני חודשים אחדים, שלפיהם הוא טרם החזיר את ההלוואה, "במילים עדינות זו אמירה שבינה לבין האמת אין שום קשר".

אולמרט תיאר בעדותו בפירוט את התכתובת שהתנהלה בין עורכי דינו לבין מבקר המדינה הקודם, אליעזר גולדברג. בדבריו היתה טמונה גם עקיצה כלפי המבקר הנוכחי, מיכה לינדנשטראוס: "יש לי הרבה כבוד למבקר המדינה לשעבר אליעזר גולדברג", אמר אולמרט, "אני באמת חושב שהוא איש ראוי לפי כל קנה-מידה. הוא רשאי להיות סקרן, ואני חשבתי שאני רשאי לבקש להציג בפניו עמדה בנוגע לשאלה מסוימת".

בד-בבד, השופטים אישרו לפרקליטות להגיש לבית המשפט חומרים הקשורים לפרשות אחרות שבהן נחשד אולמרט, ובהן כרמייה, כ"ט בנובמבר, הולילנד ועוד.