אודי מירון פועל למחיקת ענני תקשורת מהבורסה

מירון, בעל השליטה בחברה, פרסם הצעת רכש למניות הציבור לפי שווי חברה של 38 מיליון שקל

אודי מירון פועל למחיקתה של חברת ענני תקשורת מהמסחר בבורסה, והבוקר (ג') פרסם הצעת רכש למניות הציבור בחברה, לפי שווי חברה של כ-38 מיליון שקל - גבוה בכ-5.5% משוויה הבוקר. מניית החברה הגיבה להצעה בעליות בשיעור דומה.

אם ההצעה תתקבל, מירון, המחזיק היום כ-73% ממניות ענני תקשורת, ישקיע 10.3 מיליון שקל ברכישת כ-27% מהמניות הנסחרות וכ-4.5 מיליון שקל נוספים במחיקת סדרת האג"ח שלה מהמסחר.

רחוקה מהשיא

רכישת המניות כוללת גם את חלקה של איריס הוד, המחזיקה כיום כ-11% מהון החברה, ובהתאם לכך עשויה לגרוף לכיסה מהמהלך כ-4.2 מיליון שקל.

כיום מירון והוד קשורים ביניהם בהסכם בעלי מניות, והוד כבר הודיעה כי תיענה להצעתו של מירון.

הצעת הרכש של מירון מגיעה לאחר שבאוקטובר האחרון הוא השקיע 7.2 מיליון שקל ברכישת 18% ממניות ענני תקשורת, שהוחזקו בידי קרן BCS ובני ברגמן, לפי שווי דומה להצעתו הנוכחית.

בעבר מירון כבר בחן אפשרות למחוק את ענני תקשורת מהמסחר בסוף 2008, בעת שנסחרה ברמות שפל והתקרבה לשווי של כ-10 מיליון שקל, אולם בסופו של דבר מהלך זה לא יצא לפועל.

תחילת הדרך הציבורית של ענני תקשורת נראתה טוב, ובקיץ 2007, מספר שבועות לאחר הנפקתה, היא הגיעה לשווי שיא של קרוב ל-85 מיליון שקל, וכיום היא רחוקה בכ-60% משווי זה.

ענני תקשורת פועלת בתחום הפקת ערוצים ותכנים שונים המיועדים לשידור טלוויזיוני. בין היתר היא מפעילה את ערוץ האוכל, ערוץ החיים הטובים, מגוון ערוצי MTV הפועלים בישראל וערוצי אגו.