"עוף טוב" הורשעה במכירת מזון שאינו ראוי למאכל אדם

זאת לאחר שנמצאו בפסטרמה כפרית מתוצרתה חיידקים בכמות העולה על המותר בחוק ■ תשלם קנס של 6,000 שקל וכן פיצוי בסך 3,000 שקל ללקוח שהתלונן על המזון המקולקל

בית משפט השלום בתל-אביב הרשיע שלשום (א') בפלילים, במסגרת הסדר טיעון, את יצרנית המזון, חברת "עוף טוב", בגין מכירה של מזון שאינו ראוי למאכל אדם. זאת, לאחר שנמצאו בפסטרמה כפרית מתוצרת החברה חיידקים בכמות העולה על המותר בחוק הפיקוח על מצרכים ושירותים, והיא הורדה מהמדפים.

בעקבות ההרשעה גזר בית המשפט על "עוף טוב" קנס של 6,000 שקל וכן תשלום של פיצוי ללקוח שהתלונן על המזון המקולקל בסך 3,000 שקל.

בנוסף, בית המשפט חייב את מנכ"ל "עוף טוב", טוני גולדברג, לחתום בשם החברה על התחייבות בסך 15 אלף שקל כי במשך שנתיים מהיום לא תמכור שוב מוצרי מזון פגומים.

חיידקים בכמות בלתי חוקית

כתב האישום נגד "עוף טוב" הוגש בינואר השנה. באמצעות מנהלה הודתה החברה כי ביולי 2007 נמצאו בפסטרמה כפרית מתוצרתה חיידקי ליסטריה וקוליפורמים בכמות בלתי חוקית.

במהלך הטיעונים לעונש טען המנכ"ל כי החברה מקדישה מאמצים רבים לשיפור רמת הניקיון ואיכות קווי הייצור שלה, וכי היא עומדת בתקנים בינלאומיים של איכות ובטיחות.

השופטת דורית רייך-שפירא קבעה כי "השימוש במזון מוכן הנמכר לציבור הרחב הוא חלק משגרת החיים המודרנית. הצרכנים סומכים על היצרנים ועל המשווקים ומאמינים שבתמורה לכספם הם רוכשים מוצרי מזון נקיים ובטוחים. כשהמציאות מוכיחה אחרת, מחויב בית המשפט בתגובה שיהיה בה מסר הרתעתי".

השופטת ציינה כי המציאות מלמדת כי רק צרכנים מעטים טורחים להגיש תלונות בגין מוצרים פגומים שהם נתקלים בהם. "קיים אינטרס ציבורי חשוב לעידוד צרכנים להגיש תלונות, וכמובן שתשלום פיצוי למי שתלונתו נמצאה נכונה וצודקת מהווה תמריץ כזה", הבהירה.

מ"עוף טוב" נמסר: "החברה הגיעה להסדר טיעון, מאחר שהלקוחות חשובים לה, והיא תמשיך לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה בעתיד".