גוגל: 76% מבקשות הרשויות בישראל למידע על גולשים נענו

ב-94% מהמקרים שבהם הרשויות האמריקניות ביקשו מגוגל להעביר להן מידע על אודות המשתמשים שלה במחצית השנייה של השנה שעברה, החברה עשתה זאת

ב-94% מהמקרים שבהם הרשויות האמריקניות ביקשו מגוגל להעביר להן מידע על אודות המשתמשים שלה במחצית השנייה של השנה שעברה, החברה עשתה זאת. את הנתון, השופך אור על אופי שיתוף הפעולה בין מפעילת מנוע החיפוש המוביל בעולם לרשויות, מסרה גוגל בדוח השקיפות שפרסמה. גוגל תעדכן את הנתונים בדוח כל שישה חודשים.

בארה"ב שיתפה גוגל פעולה עם 94% מכ-4,600 הבקשות הממשלתיות שהופנו אליה למסירת מידע. בבריטניה עשתה זאת ב-72% מכ-1,162, בברזיל ב-76% מ-1,804 מקרים, ואילו ביפן שיתפה גוגל פעולה ב-90% מהמקרים - 72 בלבד. באשר לישראל מציינת גוגל כי הופנו אליה 54 בקשות מהרשויות לקבלת מידע על גולשים במחצית השנייה של השנה שעברה וכי היא שיתפה פעולה עם 76% מהבקשות.

"מספר הפניות של הרשויות בכל העולם לקבלת מידע מאתנו במסגרת חקירות פליליות גדל משמעותית בשנים האחרונות", אומרת גוגל ומוסיפה שהבקשות נוגעות למידע על גולשים שהשתמשו במנוע החיפוש שלה וביו-טיוב. לפי נתוני ComScore, יותר ממיליארד מבקרים ייחודיים גלשו לאתרי גוגל במאי.