אולמרט: לא יודע לאן נעלמו 150 אלף דולר שהוחזקו אצל אורי מסר

‎עו"ד אורי מסר טען בחקירתו כי העביר את הכסף לשולה זקן ■ אולמרט: דבריי בחקירה במשטרה, לפיהם הופתעתי שזקן מאזינה לשיחות הטלפון שלי, נאמרו בשל מצבי הנפשי באותה עת

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, טוען כי אינו יודע מה עלה בגורלם של 150 אלף דולר שהוחזקו על-ידי עו"ד אורי מסר, ושאותם העביר מסר לפי טענתו לידי שולה זקן - כך אמר היום (ה') אולמרט במסגרת היום ה-13 לעדותו במשפטו המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, בתשובה לשאלות סנגורה של זקן, עו"ד מיכה פטמן.

בעדותו של מסר בבית המשפט לפני כחודשיים הוא העיד כי בתחילת 2006, עם תחילת כהונתו של אולמרט כראש הממשלה, ובעקבות שאלות של עיתונאים, הוא החליט להיפטר מיתרת הכספים של אולמרט שהחזיק בידיו בכספת במשרדו ולאחר מכן בכספת בבנק.

מסר, לדבריו, קבע פגישה עם שולה זקן ליד משרד התמ"ת והעביר לידיה את הסכום כולו במזומן. אלא שלאיש לא ברור היכן נמצא הסכום הזה כיום, ואולמרט העיד כי לא היה מודע לשום רישום שעשתה זקן ביחס לכספים.

במהלך עדותו של אולמרט היום אמר לו השופט יעקב צבן: "מצטייר כאן ש-150 אלף דולר הלכו לאיבוד".

אולמרט השיב: "השאלה הזו מסקרנת אותי עד היום, אבל לא יכולתי לדבר על זה עם שולה ועם מסר. יש כמה שאלות שמציקות לי מאוד לגבי מה שקרה, אבל לא יכולתי לדבר עם כל מיני אנשים. מסר היה כביכול מוטרד מהדבר כבר ב-2006, אני הייתי אז עסוק בדברים אחרים שתבעו את מלוא תשומת-לבי. לא דיברתי עם מסר לא על זה ולא על דברים אחרים שנחקרו. בסוף שנת 2006 שולה כבר הושעתה ממשרד ראש הממשלה, והקשר בינינו נותק לתקופה ארוכה, ולא יכולתי לדבר איתה.

"אישה דעתנית"

אולמרט העיד עד טיב מערכת היחסים המקצועית בינו לבין זקן. "התואר שלה היה יועצת בכירה", סיפר ביחס לתקופת עבודתם בעיריית ירושלים, "היא היתה המוציאה והמביאה, הכול זרם דרכה אליי, היא היתה הצומת שדרכו זרמו כל הדברים, היא עבדה מול מנכ"לים ואנשים בכירים מאוד.

"אמרו על שולה שהיא האישה החזקה במדינה, אשת ברזל. זו היתה הגזמה ניכרת - היא לא היתה אשת הברזל גם כשהייתי ראש הממשלה, אבל היא לא היתה מזכירונת. באו להתייעץ איתה, היא אישה דעתנית עם אנרגיות גדולות, והיא בהחלט רצתה להשפיע. לתאר את התפקיד שלה כטכני לחלוטין זה עוול לתפקיד שעשתה.

"בוודאי שהיא היתה מסורה ונאמנה, ברור שאני הייתי הבוס, אבל כשהיה לה מה להגיד היא היתה אומרת, והיא לא היססה להסתייג מדברים מסוימים, היא גם היתה יושבת בישיבות מהותיות ומשמיעה את דעתה".

שאלותיו של עו"ד פטמן ביקשו לתאר את זקן כמי שמעולם לא פעלה מאחורי גבו של אולמרט, ושגם פעולות עצמאיות שביצעה דווחו, גם אם בדיעבד, לאולמרט.

"היא מעולם לא גרמה לי לפקפק באמון שנתתי בה. האם היא עשתה דברים שבדיעבד אם הייתי יודע עליהם הייתי מעיר לה? בהחלט יכול להיות. היו מקרים כאלה, וכשידעתי עליהם גם הערתי לה בצורה ברורה וחד-משמעית. היא ידעה את זה, גם אם לא תמיד אהבה את זה", אמר אולמרט.

ביחס לאישום נגדו הנוגע לכספים שקיבל אולמרט לכאורה ממוריס טלנסקי, העיד אולמרט כי מעולם לא קיבל מטלנסקי כספים במזומן, ובוודאי שלא הורה לזקן להיפגש עם טלנסקי בשעות לא מקובלות כדי להסתיר את מעמד העברת הכספים.

"מבחינתי כל הכספים היו כשרים וכל התרומות ניתנו בניקיון דעת ובניקיון כפיים", אמר אולמרט. "לא היה צורך לבודד את שולה מידיעה או למנוע ממנה ידיעה, היא היתה בעניינים. אני אומר פה בנוכחות שולה שהיא מעולם לא אמרה לי שהיא קיבלה כספים מאורי מסר".

"שיטה מקובלת"

בנוגע לאישום נגד זקן, שלפיו נתנה למזכירות בלשכתו של אולמרט הוראה להאזין בסתר לשיחות הטלפון שלו, טען אולמרט כי בשל מצבו הנפשי במהלך חקירת המשטרה הוא מסר מידע שגוי, כשאמר כי לא ידע על הנוהל שלפיו המזכירות נהגו להאזין לשיחותיו. עו"ד פטמן טען כי אולמרט לא נחקר על הנושא בשנית, לאחר שזקן מסרה את גירסתה למשטרה.

"הייתי במצב של הדיפה", אמר אולמרט על מצבו הנפשי בעת החקירה, "לא יודע אם נבהלתי, אבל הייתי במצב של התגוננות. ההקשבה היתה חלק משיטת העבודה והיתה מקובלת במשרד, היה מעורב בזה גם עובד יחזקאל וגם מזכירות אחרות".

ביום שני תחל חקירתו הנגדית של אולמרט, שאותה ינהל התובע, עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים.