המיקרו-קרן של ג'ף פולבר תהיה בהיקף 2-3 מיליון דולר

הקרן תשקיע בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים מאוד, וינהל אותה עו"ד עודד כספי ■ עתידה להשקיע 40 אלף דולר בכל חברה

היזם הסדרתי ג'ף פולבר ישיק הערב (ה') מיקרו קרן הון סיכון שנקראת על שמו, Jeff Pulver Fund. ההכרזה תיעשה במסגרת מסיבת הקיץ השנתית שהוא עורך בישראל.

למרות שם הקרן, פולבר אינו הבעלים שלה וגם לא ישקיע בה. הקרן תשקיע בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים מאוד, וינהל אותה עו"ד עודד כספי. "אני קורא לזה מיקרו אנג'ל. לא אקח חלק אקטיבי שם, אבל הם ישקיעו בהתבסס על ההמלצות שלי. מייסדי הקרן שותפים לאג'נדה שלי והפוקוס שלהם יהיה הפוקוס שלי - חברות שמתעסקות באינטרנט, אפליקציות ושירותים. הם יותר זמינים ממני לפגוש ולהכיר יזמים צעירים".

לדברי פולבר, שהשקיע כמה מיליוני דולרים במשך השנים בסטארט-אפים ישראלים כמו Innovid, Sense of Fashion ו-Seamntinet, במיקרו קרן החדשה עדיין לא יודעים מה יהיה סכום ההשקעה, אבל לפי הערכות עולה כי הקרן תבצע השקעות קטנות מאוד יחסית לנהוג בתעשייה.

"אני מעריך שההיקף הכולל של הקרן יהיה 2-3 מיליון דולר, וההשקעות יתחילו ב-40 אלף דולר לחברה", הוא אומר.

פולבר הוא אחד המשקיעים הראשונים בטוויטר ומשתמש כבד בשירות המיקרו-בלוגינג ובפייסבוק והוא לא צופה עתיד ורוד במיוחד לרשת החברתית החדשה שהשיקה גוגל - גוגל פלוס.

"אם אנשי גוגל היו שחקני בייסבול, הם כבר היו צריכים לדאוג. בארה"ב אחרי שלושה סטרייקים, אתה בחוץ. אבל נראה שזה לא תופס לחברה כמו גוגל. באופן אישי, אני לא חושב שזה יצליח כל-כך, אבל נצטרך לחכות ולראות".

פולבר אמר את הדברים בשיחה עם "גלובס", לאחר הרצאה שנתן אמש במסגרת פורום החדשנות בהשראת TED של היחידה להכשרת מנהלים במרכז הבינתחומי הרצליה.

לדברי פולבר, "הטעות היחידה של גוגל היא שהם מכוונים למקום של רשת חברתית. גוגל כבר נמצאת בעסקי התקשורת בין אנשים עם כלים כמו ג'ימייל ו-GTalk. לפעמים אני תוהה למה גוגל לא מתרכזת יותר במוצרי הליבה שלה ולא מנסה להיכנס לתחומים אחרים".