סיכום מחצית: מדד נדל"ן כחול-לבן רשם ירידה של 9.8%

מדד נדל"ן 15 ירד ב-9.5% ■ אפריקה מגורים נחתכה בשליש - מבני תעשייה עלתה ב-4.5%

את המחצית הראשונה של 2011 חותם מדד נדל"ן כחול-לבן ב-9.8% ירידה. מדד נדל"ן 15 הבורסאי, ירד, לעומתו 9.5%. במחצית השנה הכבידה על המדד אפריקה מגורים, ולאחר שאיבדה יותר משליש משוויה, היא נפרדת היום מהמדד, ויוצאת ממנו, גם אם בשבוע האחרון זינקה ב-9.2%. עוד על השינויים במדד בכתבה בעמ' 14.

מבני תעשייה, בשליטת אליעזר פישמן, היא המובילה בין מניות המדד בסיכום חצי-שנתי, עם 4.5% תשואה. לקראת סוף המחצית, אישר הדירקטוריון לרכוש עד סוף השנה מניות של החברה האם, כלכלית ירושלים, בסכום 50 מיליון שקלים שייגרעו מהתוכנית לרכישת מניותיה שלה. עד כה רכשה מבני תעשייה מניות כלכלית בהיקף 42 מיליון שקל.

למעט מבני תעשיה, בריטיש ישראל היא היחידה שצלחה את מחצית השנה בתשואה חיובית (אך זניחה), כאשר למניה יש עדיין פער לסגור מול השער המגולם בעסקת רכישתה בידי מליסרון. בריטיש, שמנייתה עברה את אמות, כמי שנסחרת קרוב ביותר לרמת השיא מקרב מניות המדד, אישרה השבוע לשלם לנפתלי צדר 75 אלף שקל בתוספת מע"מ בחודש כיו"ר בשליש משרה עד השלמת המיזוג, הצפוי ברבעון השלישי.

ובריטיש ישראל אינה היחידה. ביג, שקיבלה השבוע המלצת "תשואת-יתר" ומחיר יעד בגובה 98.3 שקלים מהראל, מבקשת לאשר באסיפת בעלי מניות בחודש הבא את מינויה של טליה נפתלי, לתפקיד מנהלת פרוייקטים בארה"ב.

טליה היא בתו של היו"ר יהודה נפתלי, אשר צפויה לקבל שכר שנתי של 75 אלף דולר. האסיפה תתבקש גם לאשר השתתפות במישרין של שני שלישים מעלות הסכם הייעוץ השנתי של אביה (שהוא ואחיו שולטים בחברה), בתפקידו כיו"ר החברה הבת ביג USA.

מדד נדלן כחול לבן
 מדד נדלן כחול לבן

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"