נמרודי לא לבד: עזריאל זולטי הגדיל החזקותיו במודיעין

זולטי רכש בבורסה ביום ה' מניות ואופציות בשווי של 1.29 מ' ש' ■ בעלי העניין בהכשרה אנרגיה ובמודיעין ניסו להעביר לשוק מסר כי הם מאמינים בהן - אך השקיעו סכומים קטנים יחסית

מסתבר שנמרודי אינו בעל העניין היחיד שרכש בבורסה מניות בעקבות פרסום תוצאות הסקרים הסיסמיים התלת ממדיים שבוצעו ברשיונות הימיים "שרה" ו"מירה" ביום ה' האחרון. במסגרת דיווחים על תנועות של בעלי עניין במודיעין דווח הבוקר כי המשקיע עזריאל זולטי רכש בבורסה ביום ה' האחרון מניות ואופציות בשווי של 1.29 מיליון שקל.

נראה כי בעלי העניין הן בהכשרה אנרגיה והן במודיעין ניסו להעביר לשוק מסר כי הם מאמינים בשותפויות המחזיקות ב"שרה" וב"מירה", ועם זאת נציין כי גם במקרה של נמרודי (2 מיליון שקל) וגם במקרה של זולטי מדובר בסכומים נמוכים יחסית של השקעה חדשה ועד כה נראה כי המשקיעים בשוק לא "קונים" את הרכישות האחרונות כסימן להמשך עליות. המניות של הכשרה ומודיעין אמנם פתחו את יום המסחר הנוכחי בעליות בניסיון לתיקון הירידות החדות שרשמו ביום ה', אך עד מהרה התהפכה המגמה והן ממשיכות לאבד אחוזים ניכרים משווין.

נציין כי הירידות במניות אלו הן גם בשל חוסר הבהירות ביחס לכמויות האמיתיות של הגז הטבעי ושל הנפט ברשיונות המדוברים, למרות שהכשרה אנרגיה הצהירה באופן חגיגי על סיכוי של 54% לתגלית גז בגודל 6.5 טריליון רגל מעוקב (TCF) ברישיונות, וכן שמדובר בסבירות גבוהה לתגלית. עם זאת, מאוחר יותר הסתבר מבחינה של התוצאות כי טווח גודל מאגר הגז הפוטנציאלי הינו רחב, כאשר הכמות יכולה לנוע בין 0.6 TCF ל-16 TCF, כאשר האומדן הטוב ביותר (Best Estimate) הינו 2.9 TCF בלבד, כלומר מספר הנמוך ב-55% מכפי שהציגה הכשרה אנרגיה.

בנוסף נראה כי היו לא מעט משקיעים שעשו "סיבוב מהיר" במניות החליטו לממש את החזקותיהם בשל האימרה הידועה "Buy on the rumor, sell on the facts". משפורסמו הנתונים היה זה הזמן הנכון מבחינתם לממש את החזקותיהם, מאחר שיעברו עוד חודשים ארוכים עד שיתקבל מידע משמעותי חדש מכיוון השותפות ב"שרה" ו"מירה. נראה כי שווי השוק אליהן התנפחו בשנה האחרונה בכלל ובחודש האחרון בפרט, מניותיהן של הכשרה אנרגיה וגם של מודיעין (עם כי במידה פחותה) - אינו עומד כעת במציאות אליה נחשפו המשקיעים.

זולטי רכש 10 מיליון יחידות השתתפות של מודיעין בתמורה ל-5.7 אגורות תמורת 570 אלף שקל ו-10 מיליון יחידות השתתפות נוספות במחיר של 5 אגורות בתמורה לחצי מיליון שקל. בכך עלתה ההחזקה של זולטי מ-3.36% ל-3.49% שהם כ-549 מיליון יחידות השתתפות של מודיעין.

בנוסף רכש זולטי עוד 10 מיליון כתבי אופציה (סדרה 7) בתמורה ל-2.2 אגורות בתמורה ל-220 אלף שקל. שיעור ההחזקה שלו באופציות הצפויות לפקוע עוד החודש לאחר שהוארכו, עומד על 2.81% לאחר שסך האופציות שבידיו עלה ל-92.23 מיליון.

זולטי עצמו ובאמצעות משפחתו וחברות שבשליטתו מחזיק ב-5% מהון המניות של מודיעין אנרגיה ניהול, המשמש השותף הכללי בשותפות.