מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי: שידור חסות לקונדומים הוגבל ללא הצדקה

המשרד מבקש לפרסם חסות למותג דורקס, וברשות השנייה אישרו לשדרה רק אחרי 23:00

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי מנסה מזה מספר שבועות לקבל את אישור הרשות השנייה לתסריט חסות של מותג הקונדומים דורקס. בתסריט החסות שהועבר לרשות נראה צילום תקריב של מיטה זוגית המלווה ברעש חריקות קפיצים, ולבסוף קריינות: "דורקס פליי, שומעים את ההבדל". על-פי התסריט לא יצולמו אנשים, וגם בפס הקול אין רמיזות מיניות.

כמקובל, זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ונציגי ערוץ 10 הפנו את בקשת אישור התסריט לרשות השנייה וקיבלנו אישור לשדר את החסות רק לאחר השעה 23:00 בלילה. בבאומן סירבו לקבל את ההחלטה.

במכתב שהפנה מנכ"ל המשרד, יוסי לובטון, ליו"ר הרשות השנייה, מנשה סמירה, הוא מסביר: "זה לא מקובל לחלוטין, עקב חוסר הכדאיות ורמת החשיפה הנמוכה שאותה ניתן להשיג בשעות אלה למול קהל היעד. דורקס הוא מותג המתמחה בשיפור חוויית המין, ובין מוצריו אפשר למצוא קונדומים, מוצרי סיכוך ועוד, והוא אינו עוסק בממכר דגני בוקר, חבילות טריפל או אבטיחים. לפיכך, החסות אינה יכולה שלא לגעת בעניין".

עוד כותב לובטון: "החסות, שאין אנו מבקשים לשדרה בפריים-טיים, מעודנת הרבה יותר מפרסומות אחרות המשודרות בימים אלה על המרקע, ודי אם נציין לשם הדוגמה את הפרסומת לתפוזינה (מה הקשר בין מיץ תפוזים ממותק לבין בחורה עם חולצה רטובה) - או לחילופין פרסומות של בשמים המשודרות לאורך כל שעות היום ושחלקן טעונות מיניות".

"תחושתי היא שרק בשל היות המותג מקושר בבסיסו לפעילות מינית, הוא המונע את שידורו לאחר 22:00 ולא תוכן הפרסומת. זו אפליה שאינה במקומה בשיקול הדעת של הרגולטור", מסכם לובטון, ומבקש מהרשות לשקול שוב את ההחלטה להגביל את שידור החסות ולהעמיד אותה על השעה 22:00 בלילה.

"רמיזות מיניות בוטות"

לדברי מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה: "בתסריט המציג את ערכת המוצרים של חברת דורקס קיימות רמיזות מיניות בוטות המקושרות ומתאימות לעולם התוכן של מבוגרים בלבד.

"לפיכך מצאה הרשות השנייה כי יש להגביל את שעת שידור הודעת החסות החל מהשעה 23:00, וזאת בין היתר בשל העובדה כי הימים הם ימי חופשת הקיץ, וקטינים ובני-נוער צופים בטלוויזיה עד לשעות מאוחרות מן הרגיל.

"יש לציין כי תשדיר פרסומת 'מתפרץ' למסך ואינו ידוע מראש לציבור הצופים. לכן בתשדיר כמו זה המדובר יש צורך בהתערבות והגנה על ילדים וקטינים באופן נרחב יותר.

"היות והחלטה זו מתייחסת לגירסת התסריט בלבד, הודיעה הרשות כי תהיה מוכנה לשקול שוב עמדתה בנושא זה לאחר שתופק הודעת החסות, וניתן יהיה לבחון את השילוב של התמונה והקול בתשדיר פרסומת מוגמר".