השכר בהיי-טק: מהנדס מערכות מרוויח 35 אלף שקל בחודש

זינוק של 25% בביקוש לעובדים ב-2011 ■ השכר הממוצע עלה ב-10% מתחילת השנה ■ שיא בביקושים בתחום התוכנה והאינטרנט ■ צפו בטבלה - כמה מרוויחים ההיי-טקיסטים?

הביקוש לעובדי היי-טק עלה ב-25% במחצית הראשונה של 2011, לעומת המחצית הראשונה של 2010, כך עולה מנתונים של חברת ההשמה Jobinfo. "שיטת חבר מביא חבר תמיד הייתה שיטת הגיוס המועדפת על החברות, וברבעון האחרון אף מסתמנת עלייה במגמה", אמרה אילנה אחימאיר, מנכ"לית Jobinfo. "כיום חלק מהחברות מספרות לנו כי לפחות 40% מסך הגיוסים שלהן נעשים בשיטה זו. החברות מתגמלות את עובדיהן בגאדג'טים יוקרתיים, והבונוסים יכולים להגיע ל-2,000 דולר".

בתחום התוכנה והאינטרנט חלה עלייה של 10% בביקוש לעובדים בין הרבעון הראשון לשני ב-2011, שהיא עלייה של 60% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בתחום ה-IT נרשמה עלייה של 25% במשרות. הסיבה לכך נעוצה בהגדלת נפח הפעילות בחברות ומורכבות השירות או המוצר שהן מציעות. בעבר, חלק ניכר מהמשרות האלה הופנה למיקור חוץ, וכיום חברות מעדיפות לגייס אליהן ישירות. בתחום זה כמעט שלא היה שינוי בשכר. בתחום החומרה נרשמה עלייה של 31% בביקושים למהנדסי אלקטרוניקה. מדובר בעלייה של 47% בביקוש בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. השכר עלה בחלק מהתפקידים ב-7%-10%.

כמה מרוויחים בהייטק
 כמה מרוויחים בהייטק