צמיגי משאיות הכרייה שילשו מחירם ושווים כמו בית במיאמי

על רקע הביקוש הסיני: מחירם של צמיגים בקוטר של 3.5 מטר בהם משתמשים במשאיות של חברת קטרפילר, אשר עוסקות בהעמסת עופרות ברזל ופחם, זינק לרמה של 100 אלף דולר

הרעב שאינו יודע שובע של סין לסחורות הוביל לזינוק של פי 3 במחיריהם של הצמיגים המשמשים את משאיות הכרייה הענקיות, כך שכיום הם יקרים יותר ממכונית פורשה 911 קררה S או ממחירו של בית משותף (קונדומיניום) במיאמי.

מחירם של צמיגים בקוטר של 3.5 מטר בהם משתמשים במשאיות של חברת קטרפילר, אשר עוסקות בהעמסת עופרות ברזל ופחם, זינק לרמה של 100 אלף דולר (מחיר הספוט), כך עולה מדיווח של חברת Leighton Holdings, חברה המשמשת כקבלנית משנה של חברות הכרייה המובילות בעולם, כגון BHP ביליטון ואנגלו אמריקן. נזכיר כי בשנת 2008 הגיעו מחיריהם של הצמיגים עד ל-150 אלף דולר. לשם השוואה, מחיריהם של צמיגים משומשים עומד על כ-30 אלף דולר.

הביקושים מסין, שהיא רוכשת המתכות הגדולה בעולם, הובילו השנה לקביעת רמות שיא חדשות במחיריהם של הנחושת, הברזל, הזהב והפחם, מה שהכריח את חברות הכרייה להתחרות ביניהם על הציוד ועל כוח העבודה הנדרש להן לצרכי הכרייה.

"אני חוששים מהיווצרות של מחסור כפי שהיה בשנת 2007" אמר פול רוסלר, שותף ניהול בחברת Tyre Innovators המייצגת את יצרניות הצמיגים המובילות מישלן וברידג'סטון, "אנו רואים שההידוק בהיצע הצמיגים ועליות המחירים הפכו לאתגר לחברות הכרייה שוב, אך אנו מעריכים שהשחקנים הגדולים הכינו את עצמם לכך וכי יש להם חוזים טובים יותר עם הספקיות".