בריטניה: טבע מכרה תרופה לכולסטרול ב-23 מ' ד' תוך ימים

כך לפי הערכות של מומחים בשוק ■ פייזר טוענת כי טבע הפרה את הפטנט על התרופה והוציאה צו מניעה שתקף לפחות עד ה-11 ביולי ■ טבע: "מאמינים שהפטנט שבבעלות פייזר נשמר"

ענקית התרופות הגנריות טבע מכרה תוך מספר ימים בלבד את הגירסה שלה לתרופה ליפיטור של פייזר לטיפול בכולסטרול בשווי של לא פחות מ-23 מיליון דולר. ימים לאחר שיצאה לשוק, פייזר הוציאה נגד טבע צו מניעה והתרופה הוסרה מהמדפים בטענה כי זו הפרה את הפטנט על התרופה.

מומחים בתעשיית התרופות מעריכים כי טבע הפיצה לשווקים מלאי של כחודשיים של אטורוסטטין (השם לתרופה הגנרית של טבע) ביוני. מדובר בכ-700 אלף קוספאות של התרופה שנמכרו במחיר שנמוך בלפחות 15% מהתרופה המקורית.

כאמור, הפצת התרופה של טבע הופסקה לאחר שבית משפט אישר את הבקשה לצו מניעה שהוגשה על-ידי פייזר ומנעו את המשך המכירות. ליפיטור היא התרופה הנמכרת ביותר להורדת כולסטרול, הכנסות פייזר מליפיטור בשנה שעברה נאמדות ב-11 מיליארד דולר.

טבע קיבלה החלטה מפתיעה מאוד להתחיל לשווק את התרופה הגנרית למרות שהתוקף על הפטנט בתוקף עד השנה הבאה. פייזר כצפוי נקטה באמצעים משפטיים וזכתה בצו המניעה. הקפאת המכירות של התרופה תישאר בתוקף לפחות עד ה-11 ביולי, אזי בית המשפט יתכנס פעם נוספת לדון בנושא.

לפי הערכות בטבע, היא תצליח להוכיח כי לא הפרה את הפטנט של פייזר וליצור קהל קונים נאמן. טבע פרסמה בהצהרה כי "אנחנו עדיין מאמינים כי הפטנט שבבעלות פייזר כבר לא תקף ואנחנו מתכוונים לנצח בבית המשפט ולשוב לשווק את התרופה הגנרית".