ג'ים רוג'רס: "משקיע עם שורט על מניות סיניות - מפספס"

גורו ההשקעות סותר את הטענות של עמיתיו למקצוע וטוען כי כלכלת סין תצמח ■ "סין תעמוד בפני מכשולים גדולים כמו השוק האמריקני שצלח מכשולים גדולים והמשיך לעלות"

"משקיעים עם שורט על מניות שקשורות לסין, מפספסים לחלוטין" - כך אמר יו"ר ומנכ"ל חברת רוג'רס הולדינס וגורו ההשקעות, ג'ים רוג'רס. "כבר שנתיים שאותם משקיעים טועים בגדול, אני מקווה שעדיין יש להם כושר פירעון אחרת הם יפסידו הרבה כסף".

רוג'רס לא חולק על כך שתהיה האטה בצמיחה בסין אך הוא טוען שזה לא הולך להיות משמעותי כמו שרבים מעמיתיו חושבים. בנוסף, הצהיר רוג'רס כי הוא אינו מתכוון למכור את המניות הסיניות שבבעלותו ואף להשאיר אותן לנכדיו. "לכל מדינה, לכל ממשלה, ולכל אדם יש עיכובים ומכשולים שהוא נאלץ להתמודד איתם, גם סין תעמוד בפני מכשולים גדולים כמו שהשוק האמריקני צלח ובסוף המשיך לעלות", אמר רוג'רס.

עוד הוסיף רוג'רס בראיון לרשת CNBC כי הוא בפוזיציית לונג על הין הסיני ולא קנה מניות סיניות מאז נובמבר 2008 אך ציין כי אם תהיה ירידה במדדים הסיניים הוא ירכוש מניות נוספות.

מלבד לצפות שוק סיני שוורי, רוג'רס מסכים כי יש בועה בשוק הנדל"ן הסיני, אך הוא אינו מאמין שתיקון במחירים יביא למפולת בשווקים המקומיים. "השוק בסין שונה, אתה לא יכול לקנות 4 או 5 בתים בלי כסף או עבודה כמו שאפשר בארה"ב", הוסיף רוג'רס.