שר האוצר היווני: "גם הבנקים ביוון מסכימים להסדר החוב"

אוונגלוס ויזלוס התייחס לפתרון הצרפתי לגלגול 70% מההחזקות של בעלי האג"ח היווניות לתקופת פירעון ארוכה יותר ■ שר האוצר: "הבנקים היוונים מעוניינים להשתתף בתוכנית החילוץ"

"הבנקים ביוונים מעוניינים לגלגל את החזקותיהם באג"ח הממשלתיות היווניות כחלק מתוכנית החילוץ של האיחוד האירופי", כך אמר היום (ד') שר האוצר היווני אוונגלוס ויזלוס, במהלך דיונים המתקיימים בפריז לגיבוש תוכנית חילוץ נוספת ליוון.

"הבנקים היוונים מעוניינים להשתתף בתוכנית החילוץ", דברי ויזלוס. "אנחנו מחוייבים לכבד את ההיבט ההתנדבותי של התהליך הזה, זו סוגיה מאד רגישה והייתי מאד ברור לגביה כבר בעבר".

בכירי האיחוד האירופי מתעקשים כי הסקטור הפרטי ישתתף בתוכנית החילוץ הנוספת שתגובש ליוון, אחרי שניתנה לה בשנה שעברה תוכנית חילוץ ראשונה בהיקף של 110 מיליארד אירו (159 מיליארד דולר), במטרה למנוע התפשטות משבר חוב באירופה. ההשתתפות של הבנקים וקרנות הפנסיה ביוון חיונית להצלחת התוכנית וכדי לאפשר לבעלי האג"ח היווניות לגלגל את החזקותיהם בהיקף של 30 מיליארד אירו.

בימים אלה נפגשים נציגים של יותר מ-20 בנקים וחברות ביטוח בפריז במטרה לדון בגלגול החזקותיהם של בעלי האג"ח היווניות במסגרת תוכנית חילוץ נוספת - כאשר השיחות התחילו עוד בשבוע שעבר ברומא.

S&P: הפתרון לא ימנעי חדלות פירעון

התרחשויות אלה חלות ברקע אזהרת סוכנות הדירוג S&P כי "יוון בסופו של דבר תצטרך לעמוד בפני חדלות פירעון בגלל התוכנית של הבנקים בצרפת לגלגול החובות של המדינה".

הסוכנות הזהירה, בעצם כך, כי קבלת הפתרון הצרפתי לחובותיה של יוון, לא ימנע מהגתה למצב של חדלות פירעון. עוד כתבו כלכלני הסוכנות כי "להערכתנו, כל אחת משתי האופציות הפיננסיות למימון המתוארות בהצעה של צרפת (הבנקים הצרפתיים) לא תצליח למנוע מצב של חדלות פירעון".