ארגון התעופה העולמי: פז אחראית לזיהום הדלק בנתב"ג

בתחילת מאי הופסק תדלוק המטוסים בנתב"ג למשך מספר ימים בגלל זיהום בדלק

מסקנות הבדיקה שערך בארץ איגוד התובלה הבינלאומי יאט"א בקשר לזיהום הדלק הסילוני הן כי חברת הדלק פז היא האשמה בזיהום.

בתחילת מאי הופסק תדלוק המטוסים בנתב"ג למשך מספר ימים בגלל זיהום בדלק. משלחת את יאט"ה הגיעה לארץ פעמיים וערכה בדיקות משלה במקביל לבדיקות שערכו משרד התחבורה ומשרד התשתיות.

יצוין, כי מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, אמר עוד קודם למסקנות הללו, כי זיהום הדלק שארע בנתב"ג נוצר במהלך העברתו של הנוזל מבתי הזיקוק אל תחומי שדה התעופה. "זה לא פטריות שמלבלבות במיכלים, ולא במשהו בצנרת. כנראה נפרץ איזה שהוא פילטר", אמר אז.

בשל זיהום שנתגלה בתחילת מאי השנה בדלק המטוסים בוטלו ונדחו הטיסות שאמורות היו לצאת מנמל התעופה בן גוריון. מאות אלפי תיירים ואזרחים נותרו ללא טיסה בה היו אמורים לטוס. מנהל נתב"ג שמואל קנדל הורה להפסיק את תדלוק המטוסים.

הנזק המצטבר שנגרם לחברות התעופה ולחברות התדלוק בעקבות משבר הדלק מסתכם על פי הערכות בעשרות מיליוני שקלים. בימים שלאחר המחדל הצביעו חברות התעופה על ספקית הדלק פז כעל האחראית לזיהום וטענו כי החברה לא השקיעה סכומים גבוהים מספיק בהובלת הדלק ובאיחסונו.

לאחרונה נפגשו נציגי חברות התעופה הזרות והישראליות כדי לדון בנזק שנגרם להן כתוצאה מהשבתת הטיסות בעקבות הזיהום בדלק.

מםז נמסר בתגובה: "פז לא קיבלה דוח סופי מיאטא וככל שידוע לחברה עד כה, לא קיימים ממצאים כלשהם המעידים על הסיבה והגורם האחראי לאירוע הדלק בנתב"ג".