הבנק המרכזי בסין מעלה שוב את הריבית ב-0.25%

במטרה להילחם בלחצים האינפלציוניים ולרסן את את בועת הנכסים ■ החוזים עתידיים בוול סטריט יורדים בתגובה לעליית הריבית בסין

הבנק המרכזי בסין העלה היום (ד') את הריבית ב-0.25% במטרה להילחם בלחצים האינפלציוניים ולרסן את את בועת הנכסים. מדובר בהעלאת הריבית השלישית במספר מאז תחילת השנה.

נזכיר כי לאחרונה הדגישו בכירים בסין את הצורך לשמור על יציבות מחירים במדינה, לאחר העלאת הריבית היום. הריבית על ההלוואות תעמוד על 6.56% והריבית על הפיקדונות תעלה לרמה של 3.5%, כך על פי הודעת הבנק המרכזי של סין.

העלייה באינפלציה בסין והעלאת הריבית בעקבות הלחצים האינפלציוניים, היא בעלת השלכות על כלכלות מדינות העולם כולו. כלכלות העולם פיתחו תלות בסין ובצמיחת המשק הסיני, אשר נחשב למי שצמיחתו המהירה תרמה רבות ליציאה מן המיתון שאפיין את השנים 2008 ו-2009, בקרב כלכלות המערב.

נציין כי בסין נרשמה האצה באינפלציה לרמת שיא של 34 חודשים והסתכמה ב-5.5% בחודש מאי. סין רגישה לעליית מחירי המזון ומנסה להוריד את גובה האינפלציה הגואה לאור עליית מחירי המזון, הערכות בשוק הן כי עליית מחירים נוספת בסחורות עלולה להוביל לעליית ריבית נוספת בסין.

בבנק ההשקעות האמריקני JP מורגן מעריכים כי הלחצים האינפלציוניים בסין יגיעו לשיאם כבר במחצית השנייה של השנה העלאת ריבית נוספת לא תביא לפיתרון המצב בשוק. בנוסף מעריכים האנליסטים כי מדד המחירים לצרכן בסין, יגיע לשיאו כבר בחודש הקרוב.

החוזים עתידיים בוול סטריט יורדים בתגובה לעליית הריבית בסין.