דני גולדשטיין שוקל מחיקת פורמולה ויז'ן מהמסחר

שווי חברת החזקות הטכנולוגיה שבשליטתו עומד על 25 מיליון שקל בלבד ■ על פרומולה ויז'ן מעיק חוב של כ-93 מיליון שקל לבנקים, שאמור להיפרע בשנה הקרובה

הפרופיל הציבורי של דני גולדשטיין נחלש מעט בשנים האחרונות, עם מכירת השליטה בקבוצת התוכנה פורמולה לאמבלייז בסוף 2006, ופרישתו מתפקידים ביצועיים בחברות הקבוצה.

לגולדשטיין נותרה החזקה ציבורית נוספת - חברת ההחזקות פורמולה ויז'ן (55%), שנולדה כזרוע ההחזקות של פורמולה בחברות הסטארט אפ. ל"גלובס" נודע, כי גולדשטיין בוחן את מחיקתה מהמסחר בהצעת רכש.

ההיסטוריה של פורמולה ויז'ן היא עגומה למדי. אחד האתגרים בעסקה למכירת פורמולה בעבר, היה חוב של 210 מיליון שקל שחבה פורמולה ויז'ן למי שהייתה החברה-האם שלה. גולדשטיין ביצע אז מהלך פיננסי מורכב, שכלל סדרת מימושים מהירה, חלוקת מניות החברה-הבת כדיבידנד בעין, והנפקת זכויות; ויצא לדרך חדשה בלי פורמולה (שהמשיכה להחזיק 8.3% מפורמולה ויז'ן), אך עם שליטה וניהול של פורמולה ויז'ן.

עם השנים נשחק השווי של פורמולה ויז'ן בצורה ניכרת. החברה איבדה קרוב ל-85% משוויה, והיא נסחרת כיום לפי שווי של 25 מיליון שקל. אלא שייתכן שהשינוי בדרך. על פרומולה ויז'ן מעיק חוב של כ-93 מיליון שקל לבנקים, שאמור להיפרע בשנה הקרובה. את החוב תוכל החברה להחזיר בעקבות המיזוג המתוכנן של חברות הפורטפוליו FIS ועידית עם חברת סאפיינס, בתמורה למניות ואופציות סאפיינס בהיקף כולל של 37 מיליון דולר.

פורמולה ויז'ן לא דיווחה על רווח ההון שתניב העסקה, אך מסרה שהוא צפוי להיות "משמעותי". בכל מקרה יוכל רווח ההון שתקבל החברה "לסדר" את המאזן שלה, שבסוף הרבעון הראשון מכיל קופת מזומנים של כ-39 מיליון שקל. רכישת המניות שאינן ברשותו, יחייבו את גולדשטיין לשלם מחיר גבוה משמעותית משווי החברה כיום - מה שעל-פי הערכות בשוק ההון, יעמוד על כמעט פי שניים מהמחיר הנוכחי.

כל אלו יהפכו את פורמולה ויז'ן לחברה בריאה יחסית. ההשתלטות הסופית של גולדשטיין מיועדת להתרחש לאחר שהעסקאות שעומדות על הפרק, יתבצעו. החברה שתעמוד לרשותו תהיה ללא החוב ושתי החברות הבולטות.

גולדשטיין, שמכהן היום כיו"ר החברה, מסר בתגובה: "הדברים אכן עומדים על הפרק, אבל לאחר שייגמרו המהלכים בחברה". מלבד גולדשטיין ופורמולה, מחזיק במניות בולט בפורמולה ויז'ן הוא התעשיין דב לאוטמן (9.6%). המניות בה נרכשו עבורו בשנת 2007, ללא ידיעתו, תמורת 14 מיליון שקל.