מניית הערב: מי הנפיקה מניות ב-5 מ' ד' ומזנקת ב-111%?

חברת China Auto Logistics מזנקת היום בארה"ב על רקע הודעתה כי סגרה עסקה למכירת 3 מיליון מניות לקרן השקעות פרטית, לפי פרמיה של 52% על מחיר הסגירה אתמול

חברת China Auto Logistics (סימול בנאסד"ק: CALI), אחת מהיצרניות לרכיבים וחלפים לתעשיית הרכב הגדולות בסין, מזנקת היום בארה"ב על רקע הודעתה כי סגרה עסקה למכירת 3 מיליון ממניותיה לקרן השקעות פרטית, לפי מחיר של 1.75 דולר למניה, בהיקף כולל של 5.25 מיליון דולר.

"הרוכשים מעריכים את הפוטנציאל שלנו לצמיחה חזקה", אמר מנכ"ל החברה טונג שיפינג. "המשקיעים סומכים על כך שהחברה שלנו תגדל ותציג תוצאות טובות בעתיד הקרובות, ומראים כי המניות שלנו סובלות מהערכת חסר".

מחיר הסגירה של מניית צ'יינה אוטו היה 1.16 דולר למניה, כאשר בעסקות עדכניות במהלך המסחר בארה"ב היא נסחרת סביב 2.52 דולר למניה, פרמיה של 47% בהשוואה למחיר המניה כפי שנסגר בעסקה - מה שמעיד על אמון המשקיעים ביכולת הגדילה של החברה.

נציין כי לקראת אמצע מארס השנה עמד מחיר המניה על 3.5 דולר למניה, ומאז החלה בצניחה לעבר רמות המחיר הנוכחיות - זאת, כאשר גם ברבעון הרביעי של שנת 2010 נסחרה המניה סביב מחיר של 3.3 דולר למניה.

נתונים אלה יכולים להסביר את נכונות המשקיעים "לזנק" על המניה ברקע הצעת הרכש החדשה, שמעריכים כי יש לה עוד הרבה מקום לגדול כדי לחזור לרמות בהם נסחרה בעבר.