גיל אגמון ירכוש את קמור מוטורס בפרמיה של 55%

בעל השליטה בדלק רכב במו"מ עם דני ברנר לרכישת השליטה ביבואנית BMW ■ עפ"י הדיווח, דלק תרכוש את מניות דלק מוטורס ב-245 מיליון שקל לעומת שווי חברה של כ-158 מיליון שקל

לא מסתפק במאזדה ופורד: גיל אגמון, בעל השליטה בדלק רכב , מנהל משא ומתן עם דני ברנר, הבעלים של קמור יבואנית BMW הגרמנית, לרכישת השליטה בקמור מוטורס. כך דיווחה הבוקר (א') החברה לבורסה.

על פי הדיווח, המשא ומתן מתנהל לפי שווי חברה של כ-245 מיליון שקל, לעומת שווי של 158 מיליון שקל לקמור מוטורס בבורסה. קמור מחזיקה ב-64.21% ממניות קמור מוטורס, כאשר ברנר מחזיק ב-63.8% מקמור.

דלק רכב מפרטת כי ביצוע העסקה, אם וככל שתבוצע, יהיה כפוף, בין היתר, להשלמת הצעת רכש מלאה למניות קמור מוטורס, לפיה תרכוש החברה את כל יתרת ההחזקות בקמור מוטורס, בהתאם לאותו שווי חברה, אישורי ספקים, אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ועוד.

"יודגש כי במועד זה אין כל וודאות כי המשא והמתן האמור אכן יתגבש לכדי הסכם מחייב, ו/או מה יהיו תנאי העסקה הסופיים, אם וככל שיחתם הסכם מחייב ובמידה וייחתם הסכם מחייב, אין כל ודאות שהתנאים לביצוע העסקה אכן יתמלאו. פרסומו של דיווח זה עוכב עד כה וזאת מאחר ופרסומו היה עלול להכשיל העסקה או להרע את תנאיה", נכתב בדיווח החברה.

נזכיר כי על פי דוח המסירות בשוק הרכב המקומי למחצית הראשונה של 2011, שפורסם בשבוע שעבר, מצבה של דלק רכב ממשיך להתדרדר: בעוד שנרשם זינוק של 18% במכירות כלי הרכב - 123 אלף כלי רכב לעומת המחצית הראשונה של 2010, מכירותיה של דלק רכב ירדו בכ-12% לקצת יותר מ-18 אלף רכבים.

עוד נציין כי לפני פחות משנה רכש אגמון 22% ממניות דלק רכב תמורת מיליארד שקל מידי קבוצת דלק של יצחק תשובה. מניית דלק רכב איבדה מתחילת השנה קרוב ל-20%, ואגמון מופסד "על הנייר" כ-130 מיליון שקל על רכישת מניות החברה אשתקד.

לוטשת עיניים לזיכיון צ'רי הסינית

על פי הערכות, זיכיון השיווק של חברת צ'רי הסינית בישראל הוא אחד הגורמים המרכזיים מאחורי העסקה הנרקמת. בענף מעריכים כי למרות שפעילות הייבוא של ב.מ.וו ו"מיני" על ידי קמור בשוק הפאר נחשבת לנישה רווחית בפני עצמה, עיקר העניין של דלק רכב הוא בזיכיון הייבוא הבלעדי לישראל של רכבי צ'רי, שמוחזק מזה מספר שנים על ידי קמור מוטורס בשותפות עם חברת "האחים כדורי".

צ'רי היא יצואנית הרכב הגדולה ביותר בסין ונחשבת כחברה בעלת הסיכויים הטובים ביותר לייצא לאירופה כלי רכב בתקינה אירופאית מלאה בהיקף נרחב. הייצוא של רכבי צ'רי לאירופה נדחה מספר פעמים אולם לפי הערכות הוא אמור להתחיל במחצית השנייה של 2012. לצ'רי יש ליין מלא של כלי רכב מתקדמים, כולל רכבי כביש-שטח, מכונית מיני, משפחתיות ומכוניות פאר. בנוסף נחשבת החברה למובילה בתחום כלי הרכב החשמליים. יצוין כי דלק רכב ניסתה בעבר להשיג זיכיון שיווק של מותגים סיניים שונים, ובהם "גרייט וול", אולם ללא הצלחה.

בענף מעריכים כי הבעלות על זיכיון צ'רי עשויה לחסום בעתיד מהלך של קבוצת שלמה, בבעלות שלמה שמלצר, לייבא לישראל את רכבי צ'רי. שלמה הוא הזכיין של צ'רי ברומניה.עם זאת בענף מעריכים כי אם וכאשר יגיעו מכוניות צ'רי לישראל, עשויה דלק רכב להיתקל בהסתייגויות מצד פורד ומאזדה. יצוין כי בעסקת החבילה עם קמור מוטורס תקבל הרוכשת גם נתח בפעילות השיווק של צ'רי במספר מדינות בלקניות.