להגנת הפרטיות: כלי מעקב לאפליקציות פייסבוק מסוכנות

שני תוספים יעילים במיוחד יסרקו את חשבון הפייסבוק שלכם ויתריעו על האפליקציות החטטניות ביותר ■ עד שהיישומים יגיעו לגוגל פלוס, כדאי לבדוק מה קורה בפרופיל שלכם

אחד היתרונות הבולטים של פייסבוק על פני גוגל פלוס הוא העושר הרב של אפליקציות ומשחקים שמשתמשים יכולים למצוא בה. אולם, אם לוקחים בחשבון את הסיכונים שנובעים מכך בכל הנוגע לפרטיות המידע שלכם ברשת החברתית, היתרון הזה יכול להפוך במהירה לסוג של חיסרון.

עם הוותק שלנו בפייסבוק אנחנו מתפתים להתקין אפליקציות, משחקים, תוכנות שונות ממפרסמים ועוד ערימות של זבל ששולחים לנו מכל מקום. ברוב המקרים אנחנו בכלל לא טורחים לבדוק מה זו האפליקציה שאנחנו מתקינים ומה בדיוק אנחנו מאשרים לה לעשות עם המידע שלנו. כולכם מכירים את זה, לוחצים Next, Next, Next רק כדי להקים איזו חווה או לפוצץ כמה בלונים.

יש להניח כי היישומים והאפליקציות הללו יגיעו במהירה גם לגוגל פלוס, אבל אם גוגל ישכילו ללמוד מפייסבוק הוותיקה, הם ידאגו לאפשר למשתמשיה שליטה ובקרה טובה יותר על היישומים שמקבלים מאתנו נגישות לפרטינו האישיים ברשת החברתית. עד שהיישומים יגיעו לגוגל פלוס, כדאי לכם, משתמשי הפייסבוק, לבדוק מה קורה בפרופיל שלכם. רמז: אתם הולכים להיות ממש מופתעים.

כדי לתקן את המצב ישנם שני כלים המותקנים כתוספים לדפדפנים שלכם, ובחיבור ישיר לפייסבוק (Facebook Connect) הם יסרקו את כל האפליקציות והמשחקים שהתקנתם אי פעם לפרופיל שלכם וידרגו אותם לפי המסוכנות ביותר לפרטיותכם עד לבטוחות והלא מזיקות כלל.

חשוב להדגיש: התוספים הללו מותאמים לדפדפן כרום, פיירפוקס וספארי. כרגע אין עדיין תוסף מתאים לאינטרנט אקספלורר, אך גם זה בדרך. שני התוספים עובדים באותו האופן ויציגו לכם את כל היישומים המותקנים בפרופיל הפייסבוק שלכם בתוספת מדד סכנה שיתריע עד כמה מהמידע שלכם חשוף ולאיזה יישום בדיוק. כמו כן, הכלים הללו יאפשרו לכם מחיקה מיידית, בלחיצת כפתור, של יישומים שתרצו להיפטר מהם.

Social Monitor: לחצו על הכפתור Get Started ותגיעו לדף הרשמה קצר שיאפשר לכם גישה לשירות והורדת התוסף לדפדפן. מיד לאחר ההתקנה תתבקשו להתחבר לחשבון הפייסבוק שלכם וכמה שניות לאחר מכן תקבלו רשימה מפורטת של כל היישומים השונים מחשבונכם כאשר הם מקבלים דירוגים שונים של רמת החשיפה של הפרטים שלכם אליהם. Social Monitor תדגיש לכם אילו יישומים רצוי לכם לשמור ואילו רצוי לכם למחוק באופן מיידי.

uProtect: עוד כלי פשוט שעובד רק על כרום ופיירפוקס. לחצו על הכפתור Install מיד לאחר שמילאתם פרטי הרשמה בסיסיים. התוסף יותקן והדפדפן יעביר אתכם באופן אוטומטי לעמוד הפייסבוק שלכם. בראש עמוד הפרופיל שלכם יופיע הלוגו של התוסף בצבע אפור, ליד השם שלו uProtect. לחיצה על האייקון (לא על השם) תפתח דף שיבקש מכם להמתין בערך דקה ולאחר מכן תוכלו לראות את כל היישומים שלכם מחולקים ל-3 קטגוריות: Good, Fair ו-Poor. גם כאן, ברגע שתסמנו את אחת האפליקציות תקבלו הסבר מפורט של איזה מידע נגיש לאותה אפליקציה מתוך הפרופיל שלכם ותוכלו בלחיצת כפתור לבצע מחיקה כוללת של כל קבוצת אפליקציות.