5 הערים עם פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בארה"ב

מגזין "פורבס" בשיתוף עם קבוצת Praxis Strategy דירגו את פוטניצאל הצמיחה בערים בארה"ב ■ כשליש מהניקוד ניתן לפי מצב התעסוקה

האבטלה בארה"ב עולה ויש פחות ופחות משרות חדשות, אבל לא בהכרח הכל שחור: מגזין "פורבס" בשיתוף עם קבוצת Praxis Strategy מנו את הערים שהכי כדי להשקיע בהן בארה"ב תוך הסתכלות על תחזיות צמיחה, מהגרים והשכלה.

החלק הגדול ביותר של הניקוד, כשליש מהניקוד הכולל, קיבלו הערים לפי מצב התעסוקה. את השני השלישים הנותרים חישבו תוך הסתכלות על שיעור הילודה, שיפור במערכת החינוך, שיעור המהגרים ועוד גורמים נוספים שנקבעו. זאת, מתוך הבנה כי העתיד תלוי בצעירים המשכילים ובמהגרים שיעצבו את עתידה של ארה"ב.

את רוב המקומות בחמישייה הפותחת המכובדת תופסות ערים בטקסס. דווקא הערים הגדולות והמוכרות בארה"ב תופסות מקומות נמוכים יותר, כך לדוגמה ניו יורק דורגה במקום ה-35, לוס אנג'לס במקום ה-46 ושיקגו 47.

לכל אלו שמחפשים איפה להשקיע, קבלו את 5 הערים עם פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בארה"ב:

1. אוסטין, טקסס: כבר שנים שאוסטין ממוקמת בעיר עם פוטנציאל הצמיחה הגדול מבחינת מספר המשרות ובוגרי קולג'ים שמתגוררים בעיר. אוסטין היא העיר עם הצמיחה השלישית הכי מהירה בארה"ב.

2. ריילי (Raleigh), צפון קרולינה: בריילי יש את העלייה באוכלוסיה השניה בגודלה בארה"ב והיא העיר השלישית מבחינת יצירת מקומות עבודה חדשים בשני העשורים האחרונים. אזור זה הוא גם "מגנט" לחברות היי-טק.

3. נשוויל טנסי: בירת מוזיקת הקאנטי היא גם מקום לא רע מבחינת הכלכלה האמריקנית. בנאשוויל מחירי הנדל"ן נמוכים בעוד הסביבה מאוד ידידותית לעסקים. בשנים האחרונות נרשמה צמיחה משמעותית בעיר במספר בוגרי הקולג'ים. מספר המיעוטים האתנים, כמו אסייתים ולטינים, הכפילו את עצמם בעשור האחרון.

4. סאן אנטוניו, טקסס: התעשייה שוקקת וכך גם שוק העבודה. כמו כן, יש לסאן אנטוניו יתרון משמעותי בדמות יציבות מחירי הנדל"ן בעיר, אפילו במושגים של טקסס - מדינה הידועה ביציבות המחירים שלה.

5. יוסטון, טקסס: מחירי דיור נמוכים, תעשייה מפותחת וכך גם קהילת המהגרים. יוסטון היא גם עיר מרכזית בכל הקשור לתעשיית האנרגיה ומרכזת הרבה עניין מסביב לעולם. לפי תחזיות "פורבס" העיר הולכת להיות אפילו יותר משפיעה בעשור הקרוב.