מנכ"ל אגרקסקו דוד בונדי התפטר מתפקידו

הנאמן שלמה נס קיבל את הודעת המנכ"ל והודה לו על פעילותו המאומצת להצלת החברה ■ כמו כן, ביקש ממנו שימשיך לסייע במאמצים להצלת החברה ובפרט מול מגדלים ורוכשים פוטנציאליים

מנכ"ל אגרקסקו, דוד בונדי, התפטר הערב (א') מתפקידו. הנאמן ד"ר שלמה נס קיבל את הודעתו של דוד בונדי והודה לו על פעילותו המאומצת להצלת החברה. כמו כן, ביקש ממנו שימשיך לסייע במאמצים להצלת החברה ובפרט מול מגדלים ורוכשים פוטנציאלים.

במכתב ההתפטרות שהגיש בונדי לשלמה נס נכתב: "הנני פונה אליך כמי שמונה כנאמן מטעם בית המשפט לחברת אגרקסקו. לפני כחצי שנה בלבד התחלתי את עבודתי כמנכ"ל חברת אגרקסקו. כבר בימי עבודתי הראשונים הופתעתי לראות כי מצבה של החברה קשה ביותר וגייסתי את כל הידע המקצועי המצוי בידי בכדי לסייע בהצלת החברה ולהתאימה למציאות העסקית. הצלת החברה הפכה להיות ערך עליון בהתנהלותי כמנכ"ל.

"לפני כשבועיים התמנית לנאמן ולאור הסיטואציה החדשה החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל לאלתר.

"על מנת להמשיך את מהלך הצלת החברה אמשיך לעזור לך, מתוך דאגה למגדלים, לחקלאות ולכלכלה הישראלית. אני מאמין כי בעתיד, עם הצלחת תהליך הצלת החברה, תתבהרנה עובדות חדשות אשר תעמקנה את הרקע למצב ולהחלטתי זו. מאחל להצלחת החברה".

כדור השלג של קריסת אגרקסקו, יצואנית מוצרי החקלאות תחת המותגים ‏Carmel‏ ו-‏Alesia‏, החל לפני כשבועיים, עת נחשף ב"גלובס" כי מידרוג הורידה את דירוג האג"ח של החברה בשבע דרגות, לדירוג ספקולטיבי של B1 עם אופק שלילי על רק הרעה מהותית בתוצאות הפעילות השוטפת של אגרקסקו, ומחיקה חד פעמית של נכסים בהיקף של 16.7 מיליון אירו.

לחברה הכנסות שנתיות של כחצי מיליארד אירו, ובכל זאת היא נקלעה למשבר ונמצאת בהקפאת הליכים.

הנאמן, עו"ד שלמה נס פרסם בתחילת השבוע שעבר מכרז לרכישת אגרקסקו, וכבר יש מספר מתעניינים מישראל ומחו"ל.‏ ביניהם אברהם ביגר, שמגבש קבוצת משקיעים לרכישת השליטה באגרסקו.

אגרקסקו נמצאת בשליטת המדינה (30.3% מהמניות ורוב בדירקטוריון), מועצת הצמחים ומועצות חקלאיות נוספות (58.7%) ותנובה (11%).

החברה נקלעה למשבר תזרימי, לאחר שאת 2010 סיימה בהפסד כבד של כ-33 מיליון אירו וסך חובותיה מסתכמים ב-106 מיליון אירו. ההפסדים כתוצאה מניהול כושל בעבר, מנגנון שמן של עובדים ומסופים, ותחרות הולכת וגוברת. במסגרת תוכנית ההבראה מוצע לאחד את מסופי תל-מונד ואשדוד, לצמצם את הסניף בארה"ב ולרכז את הפעילות באירופה בשני סניפים בהולנד ובאנגליה.‏

אגרקסקו מעניקה שירותי יצוא, שיווק ושינוע של תוצרת חקלאית ל-80 מדינות ברחבי העולם (2,500 לקוחות), בעיקר באירופה. הסחורה נרכשת מ-2,200 מגדלים בישראל ונמכרת בחו"ל בקונסיגנציה. החברה מעסיקה 475 עובדים, מתוכם 332 בישראל, ובכוונתה לפטר מחצית מכוח האדם במסגרת תוכנית הבראה שתיושם בה.