ההמלצות החמות: 6 מניות שמתאימות לתיק של וורן באפט

באתר "מוטלי פול" התפרסם מאמר מעניין על 3 חברות גדולות (אחת מהן ישראלית) ועוד 3 קטנות יחסית שעומדות בקריטריונים להשקעה של "האורקל מאומהה"

איזה סוג של מניות עזר למשקיע האגדי וורן באפט, המכונה גם "האורקל מאומהה", להפוך למשקיע המוצלח ביותר בהסטוריה של ארה"ב והשלישי ברשימת עשירי העולם? ואיזה הזדמנויות יש כיום בשווקים למשקיע הפשוט שיכולות לשכפל את ההצלחות הגדולות של באפט?

באתר "מוטלי פול" התפרסם מאמר מעניין על 3 חברות גדולות (אחת מהן ישראלית) ועוד 3 קטנות יחסית שעומדות בקריטריונים להשקעה של באפט.

באפט הצהיר לא מעט פעמים שהוא מחפש חברות שעומדות בקריטריונים הבאים:

1. גודל מספק.

2. רווחיות עקבית.

3. תשואה גבוהה על ההון עם חוב נמוך או בלי חוב בכלל.

4. הנהלה חזקה עם היסטוריה ומוניטין.

5. עסק שניתן להבנה ולא מסובך מדי.

על ידי סריקה של מאגר נתונים של משקיעים מוסדיים בארה"ב הגיע מחבר המאמר, Ilan Moscovitz, לשלוש חברות גדולות ועוד 3 קטנות יותר.

1. CSX Corp. . חברת רכבות. המנכ"ל נמצא בתפקידו כ-8 שנים. הרווח למניה גדל בכ-48% בממוצע שנתי ב-7 השנים האחרונות. תשואה על ההון עומדת על 19%.

2. Southern Copper (סימול: SCCO). המנכ"ל נמצא בתפקידו כ-7 שנים. הרווח למניה גדל בכ-26% ב-7 השנים האחרונות. תשואה על ההון עומדת כיום על 42%.

3. טבע . המנכ"ל שלמה ינאי נמצא בתפקידו כ-4 שנים. הרווח למניה גדל בכ-49% בממוצע שנתי ב-7 השנים האחרונות. תשואה על ההון עומדת כיום על 16%.

אלה היו הגדולות. 3 החברות הקטנות יותר שעומדות בקריטריונים של באפט הן:

1. Albermarle (סימול: ALB). המנכ"ל נמצא בתפקידו כ-9 שנים. הרווח למניה גדל בכ-11% ב-7 השנים האחרונות. תשואה על ההון עומדת כיום על 27%.

2. AmSurg (סימול: AMSG). המנכ"ל נמצא בתפקידו כ-4 שנים. הרווח למניה גדל בכ-8% ב-7 השנים האחרונות. תשואה על ההון עומדת כיום על 26%.

3. Tractor Supply (סימול: TSCO). המנכ"ל נמצא בתפקידו כ-4 שנים. הרווח למניה גדל בכ-18% ב-7 השנים האחרונות. תשואה על ההון עומדת כיום על 21%.