המשטרה תקיים השלמת חקירה בפרשת אולמרט-טלנסקי

לבקשת הפרקליטות הורה היום ביהמ"ש לבנקים בישראל למסור לרשויות התביעה תדפיסי חשבון ואסמכתאות בנוגע לחשבונות העו"ש של אולמרט ורעייתו עליזה בין יוני 1996 ליוני 1998

המשטרה תקיים השלמת חקירה בפרשת טלנסקי בעניינו של ראש הממשלה אהוד אולמרט: לבקשת הפרקליטות הורה היום (ג') בית המשפט המחוזי בירושלים, בצו, לבנקים בישראל למסור לרשויות התביעה תדפיסי חשבון ואסמכתאות בנוגע לחשבונות העו"ש של אולמרט ורעייתו עליזה בין יוני 1996 ליוני 1998.

השופטים מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל הסכימו לתת צו שיפוטי בעניין, לאחר שבמהלך יום הדיונים טען התובע, עו"ד אורי קורב, כי מסירת מלוא המידע הבנקאי בנוגע לשנים אלה לבית המשפט, היא אינטרס משותף של התביעה ושל ההגנה.

לאחר הפסקה שהתקיימה בדיון ציין קורב בפני השופטים כי שוחח עם אנשי יאח"ה, וכי הם מוכנים לבצע את השלמת החקירה, בכפוף לקבלת צו שיפוטי בעניין.

"צריך שהחומר הזה יהיה בפני בית המשפט", אמר קורב, "כפי שהיה צריך להיות כבר מזמן. חבריי הסנגורים אמרו כי הם עשו מאמץ להשיג מסמכים בעניין זה, אבל שהנטל הוא על המדינה. אז בבקשה, המדינה מבקשת לעזור".

הסנגורים, עורכי הדין נבות תל-צור ורועי בלכר, הותירו את ההכרעה לבית המשפט.

הצורך במידע הבנקאי בשנים אלה עלה בעקבות התמקדותו של קורב, בשאלות ששאל את אולמרט היום, במסגרת היום החמישי לחקירה הנגדית, בהעברות כספיות שקיבל לחשבונו האישי בשנים אלה, ושלטענת אולמרט יועדו לצורך כיסוי תשלומיו לעו"ד יגאל ארנון, עו"ד משה ישראל ויועץ התקשורת רוני רימון, שפעלו בשירותו במסגרת משפט חשבוניות הליכוד שהתקיים באותה עת.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מיהר למסור בתגובה כי "הפרקליטות במצוקתה יוצאת למסע דיג שאין מאחוריו דבר. עד כדי כך מצוקתם גדולה, שאחרי שאספו כבר 200 ארגזי חקירה, נזכרו רק עכשיו בפרקליטות לבקש גם תדפיסי בנק מלפני 15 שנה, בנושאים שאינם מופיעים בכתב האישום".

"נתתי לאהוד 7,500"

בהמשך עדותו נשאל אולמרט על הרישום שעשתה שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר, ביומניה באפריל 2004, ולפיו העביר לה טלנסקי 72,500 דולר במזומן, ומתוכם היא העבירה "לאהוד" 7,500 דולר ואת השאר לעו"ד אורי מסר.

אולמרט אמר כי אינו מכיר את הרישום הזה, ואולם לדבריו הכוונה ברישום שעשתה זקן, "נתתי לאהוד 7,500", איננה בהכרח שהעבירה את הסכום באופן אישי לידיו, אלא שהעבירה את הסכום לצורך כיסוי עניינים הקשורים אליו, כמו כנס גדול שהתקיים ימים אחדים קודם לכן בגני התערוכה בנושא תוכנית ההתנתקות.

"אני לא מכיר את הנייר הזה כלל וכלל", אמר אולמרט, "ואני לא זוכר שנאמר לי שהוא הביא 72,500 אלף דולר. אני רואה שנאמר כאן 'נתתי 7,500 דולר לאהוד'. אני לא יודע אם הכוונה שהיא נתנה לי ביד אישית, הכוונה היא לפעילות שאני קשור בה. היות ואני לא זוכר, אני מניח את זה. אם שולה כתבה את זה, אני מניח שהיא לא המציאה את זה. בתקופה הזו עשינו פעולות אינטנסיביות שהיו קשורות להתנתקות, בהקשר הזה נתבקשה הוצאה. בדרך כלל שולה היתה מעבירה את זה למי שהיה מעורב במישרין בפעילות הזו וטיפל בנושאים האלה".

צו איסור פרסום

מוקדם יותר הבוקר הסכימו השופטים לבקשתו של אולמרט להוציא צו איסור פרסום על שמו של אדם שהעביר לאולמרט תרומה גדולה בשנת 1997. אולמרט סירב לומר בקול רם את שמו של התורם, ואמר כי התורם ביקש להישאר אנונימי וכי הוא הבטיח לו ששמו יישאר חסוי.

הפרקליטות לא התנגדה להוצאת צו איסור פרסום שכזה. העיתונאים ששהו באולם המשפט התנגדו להוצאת צו איסור הפרסום, בנימוק כי אין כל עילה בדין לסטייה מעיקרון פומביות הדיון במקרה זה, ואולם השופטים דחו את ההתנגדות.