מועצת הנפט המליצה על העברת הזכויות ב"שמן"

עם זאת לא נענתה המועצה לעת עתה לבקשות להעברת הזכויות ברישיונות "קרן" ו"אביה"■ המועצה לא דנה בינתיים גם בבקשה להעברת זכויות ברישיונות פלאג'יק

מועצת הנפט התכנסה היום (ג') לישיבה ראשונה בהשתתפות ד"ר גרדוש, שהחליף בתפקיד את ד"ר יעקב מימרן.

בהמשך לדיון שנערך במועצת הנפט הקודמת ולאור בקשה מתוקנת, החליטה המועצה, כצפוי להמליץ לממונה על ענייני הנפט לאשר את בקשת העברת הזכויות ברישיון "שמן" אשר הוגשה על ידי חברת ACC. עם זאת לא נענתה המועצה לעת עתה לבקשות להעברת הזכויות ברישיונות "קרן" ו"אביה".

המועצה לא דנה בינתיים גם בבקשה להעברת זכויות ברישיונות פלאג'יק, לקבוצה המורכבת מחברת הזדמנות ישראלית והמיליארדרים בני שטיינמץ וטדי שגיא.

ד"ר מיכאל גרדוש, הממונה על עניני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, ערך הכרות עם חברי המועצה, הציג בפניהם עדכון על הפעילות הענפה בזכויות הנפט השונות בים וביבשה ועדכן בנושאים שוטפים רבים העומדים על סדר יומה של יחידת הנפט.

כמו כן דנה המועצה בטיוטת התקנות להעברת זכויות שפרסם משרד התשתיות הלאומיות לשימוע בסוף חודש מאי השנה. מטרת התקנות לקבוע כללים מסודרים וברורים להעברת זכויות, מתוך ראיית טובת המשק הישראלי, הרצון לפתח את משאבי הטבע של ישראל ועידוד פיתוח מאגרי הגז הטבעי שלה. יש לציין כי כפי שהיה בעבר, כל העברת זכויות דורשת את אישור הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, לאחר התייעצות עם מועצת הנפט.

ישיבתה הבאה של מועצת הנפט צפויה להתקיים בחודש ספטמבר.

אייל שוקר מנכ"ל הזדמנות ישראלית: "אנו נמצאים בקשר רציף עם הממונה ופועלים ללא לאות על מנת שנושא רישיונות פלאג'יק יעלה לדיון במועצה הבאה. לפי מיטב ידיעתנו, אנו עומדים בכל הדרישות הרגולטוריות, המקצועיות והכספיות שהציב משרד התשתיות הלאומיות. בכל מקרה, אנו ממשיכים בעבודה על פי תוכנית העבודה שאושרה ע"י משרד התשתיות הלאומיות ובחודשים הקרובים אנו צפויים לקבל את פענוח הסקר התלת מיימדי שאת נתוניו קיבלנו בסוף השבוע, ואשר עלותו כעשרים מליון דולר. אנו מקווים כי הליך אישור העברת הזכויות ברישיונות לא יעכב את הפיתוח העתידי ויאפשר למדינה ליהנות ממקור תחרותי נוסף בענף האנרגיה ולהגיע לעצמאות אנרגטית".