כריסטין לגארד: "סיוע של קרן המטבע ליוון - אינו מובטח"

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית: "עדיין לא דנו בפרטי הסיוע ליוון עם האיחוד האירופי" ■ על האפשרות כי הקרן תשתתף בתוכנית החילוץ השנייה: "זה עדיין לא השלב לדבר על זה; שום דבר לא מובן מאליו"

"קרן המטבע הבינלאומית עדיין לא דנה בפרטים לגבי תוכנית חילוץ נוספת ליוון, עם האיחוד האירופי", אמרה היום (ג') יו"ר קרן המטבע הבינלאומית הטרייה, כריסטין לגארד.

"בכל הקשור לתוכנית חילוץ נוספת, בראייתי אנחנו עדיין לא בשלב לדון בתנאים, באורך ובהיקף של תוכנית כזו - ואין לקחת שום דבר כמובן מאליו", דברי לגארד. זאת, לאחר שמחליפו הזמני של דומיניק שטראוס-קאהן כיו"ר הקרן, ג'ון ליפסקי, היה מעורב בצורה משמעותית בדיוני החילוץ של יוון יחד עם נציגי האיחוד האירופי.

בדיונים, שקיים ליפסקי יחד עם שרי האוצר של גוש האירו, "דנו ארוכות באפשרויות המימון", לדברי לגארד. לדבריה, קרן המטבע "שוקלת רכישה מחדש (buy back) של אג"ח ממשלתיות ביוון כדי להעניק ליוון מרחב נשימה, כמו גם לרכוש אג"ח באיטליה ובספרד מתוך חשש מהתפשטות משבר החוב באירופה".

גם ז'אן-קלוד יונגר, ראש ממשלת לוקסמבורג וראש וועידת שרי האוצר של גוש האירו, התייחס לאפשרויות החילוץ של יוון ולהשתתפות הסקטור הפרטי בתוכנית - "הסקטור הפרטי יצטרך לתת כתף ולקחת חלק בנטל הצלת יוון".