ברלוסקוני: "נאזן את התקציב באיטליה עד שנת 2014"

"המשבר דורש מאיתנו להאיץ את תהליך התיקון", אמר היום ראש ממשלת איטליה ■ לדבריו, "הצעדים עליהם דנים בפרלמנט האיטלקי צפויים להאיץ את רידוד החוב"

"המשבר דורש מאיתנו להאיץ את תהליך התיקון... כדי להביא את התקציב לאיזון עד שנת 2014", אמר היום (ג') ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, בהתייחסו לחשש כי משבר החוב ביוון "יגלוש" לעבר איטליה.

לדבריו ברלוסקוני, "הצעדים עליהם דנים בפרלמנט האיטלקי צפויים להאיץ את רידוד החוב. כבר השנה נביא את המאזן שלנו לעודף".

דבריו של ראש ממשלת אירופה נאמרים ברקע הדיונים של שרי האוצר של האיחוד האירופי היום על התפשטות משבר החוב באירופה. דיונים אלה קיהלו היום אופי בהול יותר נוכח הירידות בשווקים והחשש מקריסתה של איטליה, כאשר גם נגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד-טרישה, הצטרף לדיונים בבריסל. מטרת הדיונים - המשך ההתדיינות סביב תוכנית החילוץ השנייה של יוון, ובחינת הפתרונות למניעת התפשטות משבר החוב לעבר איטליה.

באיטליה עצמה, דיווח היום משרד האוצר של איטליה כי הנפיק בהצלחה אג"ח ממשלתיות לטובת גיוס 6.75 מיליארד אירו (9.4 מיליארד דולר). במסגרת ההנפקה הציע האוצר האיטלקי אג"ח ל-12 חודשים על רקע הלחץ על שוק האג"ח באיטליה, בתשואה של 3.67% - עלייה של 1.5% בהשוואה לתשואה שבה מכרה איטליה אג"ח בחודש יוני.

ברקע הצלחת ההנפקה, נרגעה מעט הפאניקה בשווקים הגלובליים, כאשר התמתנו הירידות בבורסות ברחבי אירופה לקראת סיום המסחר, בעוד המסחר בוול סטריט מתנהל בתנודתיות נכון לזמן כתיבת שורות אלה. (לסיפור המלא)