ההסכם של סיטי? "המבחן הכי גדול של פלאטיני"

ארסן ונגר, מאמן ארסנל, יוצא נגד החסות החדשה של מנצ'סטר סיטי עם איתיחאד, ורומז כי מדובר בניסיון של המועדון לתחמן את חוקי הפייננשל פייר-פליי של אופ"א

הסכם החסות החדש של מנצ'סטר סיטי עם איתיחאד איירווייז, בשווי 400 מיליון ליש"ט ב-10 שנים, גרם גם למאמן ארסנל, ארסן ונגר, לתהות האם הקבוצה שנשלטת על-ידי משפחת המלוכה של אבו-דאבי מנסה לתחמן את חוקי הפייננשל פייר-פליי של אופ"א.

"זה המבחן הגדול ביותר של מישל פלאטיני", התייחס המנג'ר לעמיתו הצרפתי נשיא אופ"א. "ההסכם הזה מעלה שאלות על האמינות של הפייננשל פייר-פליי. אם אופ"א רוצה שהרגולציות האלו יעבדו, היא צריכה להגביל את הסכמי הספונסרשיפ לערך השוק האמיתי שלהם. לא יכול להיות שפתאום ההסכמים יוכפלו או ישולשו. אם זה המצב, עדיף כבר לעזוב את כל העניין ולתת לכל קבוצה לעשות מה שהיא רוצה".

ההסכם החדש של הסיטי כולל חסות שמית על האצטדיון של המועדון, "הסיטי אוף מנצ'סטר"; פרסום על חזית החולצות של שחקני הקבוצה; וכמו כן תמיכה בפרויקט "הקמפוס" של סיטי, במסגרתו ייבנה מרכז מסחרי ומתחם אימונים חדיש לסיטי שייקרא "איתיחאד קמפוס".

יש לציין כי החסות של סיטי גבוהה בהרבה מזאת שמקבלת קבוצתו של ונגר, ארסנל, מחברת "אמירייטס" (כ-90 מיליון ליש"ט ב-15 שנה). "נראה לי שמישל פלאטיני מאד נחוש עם חוקי הפייר-פליי", אמר ונגר. "הוא לא טיפש. הוא יודע שחלק מהקבוצות ינסו לעקוף את החוקים, ואני בטוח שאופ"א חוקרת מאחורי דלתיים סגורות מקרים כאלו".

במנצ'סטר סיטי הגיבו לדברים של ונגר: "האשמות נטולות יסוד ומצערות. מנצ'סטר סיטי היא חלק מארגון הקבוצות האירופי (ECA) והיא עובדת בשקיפות בכל הקשור לקיום רגולציות הפייננשל פייר-פליי".

במסגרת חוקי הפייננשל פייר-פליי, יחויבו מועדוני הכדורגל באירופה לעבור עד סוף העשור הקרוב, באופן הדרגתי, למודל כלכלי מאוזן שאינו תלוי בהזרמת הון של בעלים פרטיים (חוק ה"ברייק-איבן"). מנצ'סטר סיטי רחוקה מאד כרגע מהמקום הזה: את עונת 2009/10 היא סיימה בגירעון של 121 מיליון ליש"ט, ובקרוב היא צפויה לדווח על הפסדים גדולים יותר ב-2010/11.